Podstawy Przedsiębiorczości /

Podaż, popyt i cena

Podaż, popyt i cena

 CENA
● wartość produktu, za którą są zdolni zapłacić konsumenci, a która jest jednocześnie
zadawalająca (przynosi zysk) dla producenta
●kos
 CENA
● wartość produktu, za którą są zdolni zapłacić konsumenci, a która jest jednocześnie
zadawalająca (przynosi zysk) dla producenta
●kos

Podaż, popyt i cena

user profile picture

krisola

352 Obserwujących

109

Udostępnij

Zapisz

Podręcznik 1) nowa era 2) fundacja młodzieżowej przedsiębiorczości

 

2

Notatka

CENA ● wartość produktu, za którą są zdolni zapłacić konsumenci, a która jest jednocześnie zadawalająca (przynosi zysk) dla producenta ●koszty produkcji + podatki + zysk = cena: ● cena równowagi rynkowej (C.R.R), czyli cena czyszcząca rynek - cena idealna, w której podaż = popyt (wszytko co zostało wyprodukowane zostało sprzedane) padaż cena ५०० 300 250 200 100 popyt 30.0 200 10 20 100+ NADWYZKA POPYTU. ● niedobór rynkowy, czyli sytuacja, gdzie cena jest niska a towar szybko schodzi jest go niewystarczająca ilość -> wtedy producenci podwyższają ceny, aby dość do ceny równowagi rynkowej C.R.R. NAWYZKA PODAZY ● nadwyżka rynkowa, czyli cena oferowanego produktu jest zbyt wysoka przy jego dostępności -> w ten czas producenci zaczynają obniżać ceny, aby sprzedać cały towar cena podaż ५०० popyt 3840 50 60 20 nadwyżka podaży nadwyżka popytu. 30 40 to towar (sztuki) 50 @krisola.note 60 70 towar (sztuki) POPYT ● konsument ● zależność między ceną produktu a ilością jaką jest zdolny kupić konsument wielkość popyłu to zapotrzebowanie na towar i usługi, którą konsumenci są w stanie zapłacić w określonym miejscu, czasie i o określonej cenie. ● prawo popytu mówi, że wraz ze wzrostem cen maleje sprzedaż (spadek cen jest równoznacznych ze wzrostem sprzedaży) ● krzywa popytu: сепа ५०० 300 200 100+ PODAZ сепа ५०० 10 300 200 100+ 20 30 producent (sprzedający) zależność miedzy ceną a oferowaną przez producenta ilość dostępnych produktów wielkość podaży to oferowany przez producenta produkt dostępny w określonym miejscu, o określonym czasie i o określonej cenie ● prawo podaży mówi, że wraz ze wzrostem cen wzrasta ilość oferowanych produktów. (zysk dla producenta) ● krzywa podaży: 10 40 50 60 ber zysków 20 30 ابز 40 70 towar (sztuki) 50 60 @krisola.note WYJASNIENIE!!! Gdy...

Więcej zabawy podczas nauki z nami

Ucz się od najlepszych studentów z pomocą 620.000 notatek!
Ucz się od najlepszych studentów z pomocą 620.000 notatek!
Nawiązuj kontakty z innymi studentami i pomagaj im w nauce!
Nawiązuj kontakty z innymi studentami i pomagaj im w nauce!
Zdobywaj lepsze oceny bez niepotrzebnego stresu!
Zdobywaj lepsze oceny bez niepotrzebnego stresu!

Pobierz aplikację

Alternatywny zapis:

ten produkt kosztował 400zł to sprzedano tylko 10 sztuk, ale kiedy cena spadła do 100zł to sprzedano już 60 sztuk. Faysk? WYJASNIENIE!!! Gdy ten produkt sprzedawano na rynku za 100zł to zainteresowanie producentów byto mate (nie przysłoniło zysków), dopiero gdy cena wzrosła to wzrosła również produkcja (ilośc towaru). 70 towar (sztuki)