Przedmioty

Przedmioty

Więcej

Podaż, popyt i cena

29.10.2022

2490

161

Udostępnij

Zapisz

Pobierz


CENA
wartość produktu, za którą są zdolni zapłacić konsumenci, a która jest jednocześnie
zadawalająca (przynosi zysk) dla producenta
· koszł

Zarejestruj się

Zarejestruj się, aby uzyskać nieograniczony dostęp do tysięcy notatek. To nic nie kosztuje!

Dostęp do wszystkich materiałów

Dołącz do milionów studentów

Popraw swoje oceny

Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.

CENA
wartość produktu, za którą są zdolni zapłacić konsumenci, a która jest jednocześnie
zadawalająca (przynosi zysk) dla producenta
· koszł

Zarejestruj się

Zarejestruj się, aby uzyskać nieograniczony dostęp do tysięcy notatek. To nic nie kosztuje!

Dostęp do wszystkich materiałów

Dołącz do milionów studentów

Popraw swoje oceny

Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.

CENA wartość produktu, za którą są zdolni zapłacić konsumenci, a która jest jednocześnie zadawalająca (przynosi zysk) dla producenta · koszły produkcji + podatki + zysk = cena cena równowagi rynkowej (C.R.R), czyli cena czyszcząca rynek - cena idealna, w · której podaż = popyt (wszytko co zostało wyprodukowane zostało sprzedane) podaż cena ५०० 300 250 200+ AOO cena ५०० 300 popyt 200 10 100 NADWYZKA POPYTU niedobór rynkowy, czyli sytuacja, gdzie cena jest niska a towar szybko schodzi i jest go niewystarczająca ilość -> wtedy producenci podwyższają ceny, aby dość do ceny równowagi rynkowej NAWYZKA PODAZY ● nadwyżka rynkowa, czyli cena oferowanego produktu jest zbyt wysoka przy jego dostępności -> w ten czas producenci zaczynają obniżać ceny, aby sprzedać cały towar podaż 20 30 3840 50 60 C.R.R. -popyt 10 20 nadwyżka podaży madwyżka поручи @krisola.note 70 towar (sztuki) 8+ 40 50 60 70 towar (sztuki) POPYT konsument zależność między ceną produktu a ilością jaką jest zdolny kupić konsument wielkość popyłu to zapotrzebowanie na towar i usługi, którą konsumenci są w stanie zapłacić w określonym miejscu, czasie i o określonej cenie. prawo popyłu mówi, że wraz ze wzrostem cen maleje sprzedaż (spadek cen jest równoznacznych ze wzrostem sprzedaży) krzywa popytu cena ५०० 300 200 100+ PODAZ cena ५०० 10 300 200 100 20 producent (sprzedający) zależność miedzy ceną a oferowaną przez producenta ilość dostępnych produktów wielkość podaży to oferowany przez producenta produkt dostępny w określonym miejscu, o określonym czasie i o określonej cenie prawo podaży mówi, że wraz ze wzrostem cen wzrasta ilość oferowanych produktów (zysk dla producenta) ●krzywa podaży Iber zysków 10 20 A 50 60 30 40 50 70 towar (sztuki) 60 @krisola.note WYJASNIENIE!!! Gdy ten produkt kosztował 400zł to sprzedano tylko 10 sztuk,...

Nie ma nic odpowiedniego? Sprawdź inne przedmioty.

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity zostało wyróżnione przez Apple i widnieje się na szczycie listy w sklepie z aplikacjami w kategorii edukacja w takich krajach jak Polska, Niemcy, Włochy, Francje, Szwajcaria i Wielka Brytania. Dołącz do Knowunity już dziś i pomóż milionom uczniów na całym świecie.

Ranked #1 Education App

Pobierz z

Google Play

Pobierz z

App Store

Nadal nie jesteś pewien? Zobacz, co mówią inni uczniowie...

Użytkownik iOS

Tak bardzo kocham tę aplikację [...] Polecam Knowunity każdemu!!! Moje oceny poprawiły się dzięki tej aplikacji :D

Filip, użytkownik iOS

Aplikacja jest bardzo prosta i dobrze zaprojektowana. Do tej pory zawsze znajdowałam wszystko, czego szukałam :D

Zuzia, użytkownik iOS

Uwielbiam tę aplikację ❤️ właściwie używam jej za każdym razem, gdy się uczę.

Alternatywny zapis:

ale kiedy cena spadła do 100zł to sprzedano już 60 sztuk. aysk WYJASNIENIE!!! Gdy ten produkt sprzedawano na rynku za 100zł to zainteresowanie producentów było mate (nie przysłoniło zysków), dopiero gdy cena wzrosła to wzrosła również produkcja (ilośc towaru) 70 towar (sztuki)