Przedmioty

Przedmioty

Spółka

Usługi - geografia

92

Udostępnij

Zapisz

Pobierz


Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj

Zarejestruj się

Zarejestruj się, aby uzyskać nieograniczony dostęp do tysięcy notatek. To nic nie kosztuje!

Dostęp do wszystkich materiałów

Dołącz do milionów studentów

Popraw swoje oceny

Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.

Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj

Zarejestruj się

Zarejestruj się, aby uzyskać nieograniczony dostęp do tysięcy notatek. To nic nie kosztuje!

Dostęp do wszystkich materiałów

Dołącz do milionów studentów

Popraw swoje oceny

Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.

Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj

Zarejestruj się

Zarejestruj się, aby uzyskać nieograniczony dostęp do tysięcy notatek. To nic nie kosztuje!

Dostęp do wszystkich materiałów

Dołącz do milionów studentów

Popraw swoje oceny

Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.

Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj

Zarejestruj się

Zarejestruj się, aby uzyskać nieograniczony dostęp do tysięcy notatek. To nic nie kosztuje!

Dostęp do wszystkich materiałów

Dołącz do milionów studentów

Popraw swoje oceny

Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.

Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj

Zarejestruj się

Zarejestruj się, aby uzyskać nieograniczony dostęp do tysięcy notatek. To nic nie kosztuje!

Dostęp do wszystkich materiałów

Dołącz do milionów studentów

Popraw swoje oceny

Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.

Sprawdzian geografia - usługi 1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na wykonywaniu świadczeń służących zaspokajaniu potrzeb innych osób, nie zaś na wytwarzaniu na masową skalę dóbr materialnych oraz energii 2. Podział usług ze względu na dostępność usług; usługi podstawowe - powszechne i łatwo dostępne dla ludzi usługi wyspecjalizowane - ludność korzysta z nich rzadziej, również świadczone na rzecz firm 3. Podział ze względu na charakter wykonywanych czynności oraz obiekt działania; usługi materialne - związane z oddziaływaniem na dobra materialne usługi niematerialne - polegające na czynnościach związanych z dobrami niematerialnymi 4 Polska Klasyfikacja Działalności (PKD); usługi produkcyjne - wspierają procesy produkcji, świadczone na rzecz przedsiębiorstw usługi konsumpcyjne - związane z zaspokajaniem potrzeb ludności usługi ogólnospołeczne - działające na rzecz gospodarki narodowej i społeczeństwa w zakresie porządku i administracji 5. Struktura sektora usług w gospodarkach poszczególnych krajów zależy od poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego. 6. Etapy rozwoju usług; Faza preindustrialna - dominują usługi podstawowe o lokalnym zasięgu Faza industrialna - wzrasta znaczenie usług związanych z obsługa przedsiębiorstw Faza postindustrialna - wzrasta znaczenie usług wyspecjalizowanych na rzecz przedsiębiorstw Faza informacyjna - dominują usługi wyspecjalizowane, głównie związane ze zdobywaniem oraz przetwarzaniem informacji 7. transport - zespól usług, które zaspokajają potrzeby związane z przemieszczaniem osób, przewozem ładunków oraz przesyłaniem energii 8. Rodzaje transportu; samochodowy kolejowy morski wodny śródlądowy lotniczy przesyłowy 9. Czynniki rozwoju transportu; środowisko przyrodnicze, np. przewaga nizin, stan wód uwarunkowania społeczno-gospodarcze, np. rozmieszczenie ludności, postęp naukowo-techniczny Rodzaj transportu samochodowy kolejowy wodny śródlądowy morski lotniczy przesyłowy Zalety . dostępność • możliwość dostarczania towarów od drzwi do drzwi" •...

Nie ma nic odpowiedniego? Sprawdź inne przedmioty.

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity zostało wyróżnione przez Apple i widnieje się na szczycie listy w sklepie z aplikacjami w kategorii edukacja w takich krajach jak Polska, Niemcy, Włochy, Francje, Szwajcaria i Wielka Brytania. Dołącz do Knowunity już dziś i pomóż milionom uczniów na całym świecie.

Ranked #1 Education App

Pobierz z

Google Play

Pobierz z

App Store

Nadal nie jesteś pewien? Zobacz, co mówią inni uczniowie...

Użytkownik iOS

Tak bardzo kocham tę aplikację [...] Polecam Knowunity każdemu!!! Moje oceny poprawiły się dzięki tej aplikacji :D

Filip, użytkownik iOS

Aplikacja jest bardzo prosta i dobrze zaprojektowana. Do tej pory zawsze znajdowałam wszystko, czego szukałam :D

Zuzia, użytkownik iOS

Uwielbiam tę aplikację ❤️ właściwie używam jej za każdym razem, gdy się uczę.

Alternatywny zapis:

niskie koszty na krótkich i średnich dystansach • niskie koszty na średnich i długich dystansach • zmniejszanie zatorów drogowych • krótszy czas przejazdu pasażerów • duża ładowność pociągów • niskie koszty transportu towarów • niewielkie zagrożenia dla środowiska • duża efektywność w przewozie sypkich materiałów (np. piasku, węgla) • największa ładowność statków spośród wszystkich środków transportu • niskie koszty przewozu • ułatwienie w handlu międzynarodowym • duża szybkość i daleki zasięg • coraz niższe koszty przelotów • możliwość przewozu towarów wymagających szybkiego dostarczenia • możliwość przesyłu towarów i energii na skalę masową • niskie koszty przesyłu • niezależność od warunków pogodowych Wady • emisja dużej ilości zanieczyszczeń do atmosfery • wysokie koszty budowy infrastruktury drogowej • niewielka ładowność pojazdów • brak możliwości dostarczania towarów od drzwi do drzwi" • wysokie koszty budowy infrastruktury • mała gęstość linii kolejowych ograniczająca możliwości wyboru trasy lub jej zmiany • długi czas przewozu • konieczność regulacji rzek i budowy portów śródlądowych • zależność od stanu wody • długi czas przewozu wysokie koszty budowy portów przeładunkowych • zależność od warunków pogodowych • wysokie koszty eksploatacji • konieczność budowy skomplikowanej infrastruktury (np. lotnisk) • rosnący negatywny wpływ na środowisko • długotrwała odprawa pasażerów • duże koszty budowy sieci przesyłowych • zagrożenie dla środowiska przyrodniczego w wypadku awarii rurociągów 10. łączność - przesyłanie i przekazywanie informacji na odległość za pośrednictwem poczty, firm kurierskich oraz telekomunikacji 11. telekomunikacja - polega na transmisji informacji za pomocą przewodów lub fal 12. gospodarka oparta na wiedzy - gospodarka, która rozwija się dzięki intensywnemu wykorzystywaniu wiedzy, doświadczenia i przedsiębiorczości ludzi o wysokich kwalifikacjach 13. Czynniki rozwoju gospodarki opartej na wiedzy; edukacja i szkolenia infrastruktura informatyczna nakłady finansowe i warunki do działania system innowacji 14. Cechy gospodarki opartej na wiedzy; coraz mniejsze znaczenie tradycyjnych czynników lokalizacji produkcji wzrost znaczenia edukacji większe tempo tworzenia i rozprzestrzeniania się innowacji duże nakłady finansowe 15.społeczeństwo informacyjne - społeczeństwo, które żyje w fazie informacyjnej 16. Cechy społeczeństwa informacyjnego; powszechne stosowanie w codziennym życiu technologii informacyjnych dynamiczny rozwój firm z działu ICT upowszechnienie telepracy upowszechnienie e-learningu Skutki pozytywne ułatwienie kontaktów międzyludzkich (np. dzięki mediom społecznościowym) • obniżenie kosztów kontaktów międzyludzkich (np. dzięki tańszym wideopołączeniom) • oszczędność czasu dzięki e-zakupom łatwiejszy dostęp do informacji oraz możliwość zdobycia wykształcenia dzięki e-learningowi • rozwój firm informatycznych i telekomunikacyjnych oraz producentów urządzeń i technologii • ułatwienie dostępu do kultury i rozrywki dzięki internetowi • zmiany w organizacji i stylu pracy (np. telepraca, która umożliwia pracownikom dłuższy kontakt z rodziną) • zwiększenie dostępu do służby zdrowia i uproszczenie zakupu lekarstw dzięki elektronicznemu systemowi rezerwacji wizyt oraz elektronicznym receptom Skutki negatywne • ograniczenie osobistych kontaktów między ludźmi oraz powierzchowność kontaktów, która potęguje samotność • uzależnienie od technologii informacyjnych prowadzące do zaniedbywania innych sfer życia zagrożenia związane z łatwym dostępem do pornografii • zbieranie danych o klientach przez firmy i prowadzenie natarczywej promocji • nadmiar informacji i trudności w docieraniu do informacji wiarygodnych • ograniczenie bezpośrednich kontaktów z kulturą (np. w teatrze) i dominacja kultury masowej • osamotnienie w telepracy • pojawienie się przestępczości internetowej i cyberterroryzmu • zagrożenia związane z ochroną prywatności i łatwiejszym łamaniem praw autorskich ⚫ zagrożenie dla zdrowia człowieka między innymi wskutek długotrwałej pracy przy komputerze 17. Usługi finansowe są świadczone przede wszystkim przez banki i firmy ubezpieczeniowe. 18. Usługi edukacyjne umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności, które są potrzebne w życiu oraz w pracy zawodowej. 19. handel międzynarodowy - odpłatna wymiana towarów między państwami 20. eksport - sprzedaż dóbr z danego państwa do innych krajów 21. import - zakup dóbr poza granicami państwa 22. bilans handlowy - zestawienie wartości eksportu i importu z jednego roku 23. Najważniejsze produkty wymiany międzynarodowej; towary rolno-spożywcze surowce mineralne produkty przetwórstwa przemysłowego 24. struktura towarowa - zestawienie udziału różnych grup towarów w handlu międzynarodowym 25. Negatywne skutki rozwoju handlu; wykorzystywanie producentów z krajów słabo rozwiniętych wyniszczanie lokalnych biznesów 26. Cechy idei sprawiedliwego handlu; płacenie producentom uczciwych cen za kupowane produkty dbanie o odpowiednie warunki pracy wspieranie mniejszych producentów płacenie pracownikom godnej pensji 27. turystyka - czasowe wyjazdy ludzi poza miejsce zamieszkania, mające przede wszystkim związek z wypoczynkiem oraz poznaniem nowych miejsc 28. Podział turystyki; wypoczynkowa - chęć regeneracji sił poznawcza - zwiedzanie miejsc i obiektów, aby poszerzyć wiedzę zdrowotna - wyjazdy do uzdrowisk i sanatoriów religijna - podróże do miejsc kultu religijnego biznesowa - odbywa się przy okazji wyjazdów na szkolenia lub spotkania biznesowe turystyka kwalifikowana - wymaga od podróżującego odpowiedniej kondycji, umiejętności oraz sprzętu 29. Atrakcyjność turystyczna; walory turystyczne - obiekty i cechy jakiegoś obszaru, dzieli się je na walory przyrodnicze, np. klimat i walory kulturowe, np. zabytki infrastruktura turystyczna - obejmuje elementy zagospodarowania obszaru ułatwiające turystom pobyt oraz wypoczynek, np. baza noclegowa, obiekty gastronomiczne, obiekty sportowo-rekreacyjne 30. Cechy wpływające na rozwój turystyki; wzrost zamożności społeczeństw wydłużenie czasu wolnego od pracy rozwój transportu wzrost poziomu wykształcenia 31. MACHU PICCHU; walory przyrodnicze - 1. Położone w malowniczym Peru 2. Poniżej płynie rzeka Urubamba 3. Wysokie położenie - piękne widoki 1. Obelisk Intihuatana walory kulturowe - 2. Formacja skalna ukształtowana w skrzydła kondora w locie 3. Ogrom schodów, które według wierzeń miały prowadzić do nieba

Usługi - geografia

92

Udostępnij

Zapisz

Geografia

 

2

Notatka

user profile picture

igula

6 Obserwujących

Komentarze (1)

Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj
Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj
Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj
Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj
Sprawdzian geografia - usługi
1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na
wykonywaniu świadczeń służących zaspokaj

zakres podstawowy

Podobne notatki

Know Dział Usługi thumbnail

418

Dział Usługi

Notatka na podstawie Nowej Ery Oblicza geografii

Know Rodzaje usług. Transport i łączność  thumbnail

216

Rodzaje usług. Transport i łączność

Notatka z geografii z klasy 7 na podstawie podręcznika z nowej ery. Jest przejrzysta i estetyczna

Know Usługi thumbnail

161

Usługi

Geografia, 3 technikum, liceum, na podstawie książki nowej ery, podstawy

Know Usługi, poziom podstawowy  thumbnail

6

Usługi, poziom podstawowy

Notatka do działu usługi, z podręcznika do Nowej Ery

Know Rodzaje usług. Transport i łączność thumbnail

39

Rodzaje usług. Transport i łączność

Notatka z geografii, klasa 7

0

usługi - geografia

zróżnicowanie usług, transport

Sprawdzian geografia - usługi 1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na wykonywaniu świadczeń służących zaspokajaniu potrzeb innych osób, nie zaś na wytwarzaniu na masową skalę dóbr materialnych oraz energii 2. Podział usług ze względu na dostępność usług; usługi podstawowe - powszechne i łatwo dostępne dla ludzi usługi wyspecjalizowane - ludność korzysta z nich rzadziej, również świadczone na rzecz firm 3. Podział ze względu na charakter wykonywanych czynności oraz obiekt działania; usługi materialne - związane z oddziaływaniem na dobra materialne usługi niematerialne - polegające na czynnościach związanych z dobrami niematerialnymi 4 Polska Klasyfikacja Działalności (PKD); usługi produkcyjne - wspierają procesy produkcji, świadczone na rzecz przedsiębiorstw usługi konsumpcyjne - związane z zaspokajaniem potrzeb ludności usługi ogólnospołeczne - działające na rzecz gospodarki narodowej i społeczeństwa w zakresie porządku i administracji 5. Struktura sektora usług w gospodarkach poszczególnych krajów zależy od poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego. 6. Etapy rozwoju usług; Faza preindustrialna - dominują usługi podstawowe o lokalnym zasięgu Faza industrialna - wzrasta znaczenie usług związanych z obsługa przedsiębiorstw Faza postindustrialna - wzrasta znaczenie usług wyspecjalizowanych na rzecz przedsiębiorstw Faza informacyjna - dominują usługi wyspecjalizowane, głównie związane ze zdobywaniem oraz przetwarzaniem informacji 7. transport - zespól usług, które zaspokajają potrzeby związane z przemieszczaniem osób, przewozem ładunków oraz przesyłaniem energii 8. Rodzaje transportu; samochodowy kolejowy morski wodny śródlądowy lotniczy przesyłowy 9. Czynniki rozwoju transportu; środowisko przyrodnicze, np. przewaga nizin, stan wód uwarunkowania społeczno-gospodarcze, np. rozmieszczenie ludności, postęp naukowo-techniczny Rodzaj transportu samochodowy kolejowy wodny śródlądowy morski lotniczy przesyłowy Zalety . dostępność • możliwość dostarczania towarów od drzwi do drzwi" •...

Sprawdzian geografia - usługi 1. usługi - sektor gospodarki obejmujący działalność, która polega na wykonywaniu świadczeń służących zaspokajaniu potrzeb innych osób, nie zaś na wytwarzaniu na masową skalę dóbr materialnych oraz energii 2. Podział usług ze względu na dostępność usług; usługi podstawowe - powszechne i łatwo dostępne dla ludzi usługi wyspecjalizowane - ludność korzysta z nich rzadziej, również świadczone na rzecz firm 3. Podział ze względu na charakter wykonywanych czynności oraz obiekt działania; usługi materialne - związane z oddziaływaniem na dobra materialne usługi niematerialne - polegające na czynnościach związanych z dobrami niematerialnymi 4 Polska Klasyfikacja Działalności (PKD); usługi produkcyjne - wspierają procesy produkcji, świadczone na rzecz przedsiębiorstw usługi konsumpcyjne - związane z zaspokajaniem potrzeb ludności usługi ogólnospołeczne - działające na rzecz gospodarki narodowej i społeczeństwa w zakresie porządku i administracji 5. Struktura sektora usług w gospodarkach poszczególnych krajów zależy od poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego. 6. Etapy rozwoju usług; Faza preindustrialna - dominują usługi podstawowe o lokalnym zasięgu Faza industrialna - wzrasta znaczenie usług związanych z obsługa przedsiębiorstw Faza postindustrialna - wzrasta znaczenie usług wyspecjalizowanych na rzecz przedsiębiorstw Faza informacyjna - dominują usługi wyspecjalizowane, głównie związane ze zdobywaniem oraz przetwarzaniem informacji 7. transport - zespól usług, które zaspokajają potrzeby związane z przemieszczaniem osób, przewozem ładunków oraz przesyłaniem energii 8. Rodzaje transportu; samochodowy kolejowy morski wodny śródlądowy lotniczy przesyłowy 9. Czynniki rozwoju transportu; środowisko przyrodnicze, np. przewaga nizin, stan wód uwarunkowania społeczno-gospodarcze, np. rozmieszczenie ludności, postęp naukowo-techniczny Rodzaj transportu samochodowy kolejowy wodny śródlądowy morski lotniczy przesyłowy Zalety . dostępność • możliwość dostarczania towarów od drzwi do drzwi" •...

Nie ma nic odpowiedniego? Sprawdź inne przedmioty.

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity zostało wyróżnione przez Apple i widnieje się na szczycie listy w sklepie z aplikacjami w kategorii edukacja w takich krajach jak Polska, Niemcy, Włochy, Francje, Szwajcaria i Wielka Brytania. Dołącz do Knowunity już dziś i pomóż milionom uczniów na całym świecie.

Ranked #1 Education App

Pobierz z

Google Play

Pobierz z

App Store

Nadal nie jesteś pewien? Zobacz, co mówią inni uczniowie...

Użytkownik iOS

Tak bardzo kocham tę aplikację [...] Polecam Knowunity każdemu!!! Moje oceny poprawiły się dzięki tej aplikacji :D

Filip, użytkownik iOS

Aplikacja jest bardzo prosta i dobrze zaprojektowana. Do tej pory zawsze znajdowałam wszystko, czego szukałam :D

Zuzia, użytkownik iOS

Uwielbiam tę aplikację ❤️ właściwie używam jej za każdym razem, gdy się uczę.

Alternatywny zapis:

niskie koszty na krótkich i średnich dystansach • niskie koszty na średnich i długich dystansach • zmniejszanie zatorów drogowych • krótszy czas przejazdu pasażerów • duża ładowność pociągów • niskie koszty transportu towarów • niewielkie zagrożenia dla środowiska • duża efektywność w przewozie sypkich materiałów (np. piasku, węgla) • największa ładowność statków spośród wszystkich środków transportu • niskie koszty przewozu • ułatwienie w handlu międzynarodowym • duża szybkość i daleki zasięg • coraz niższe koszty przelotów • możliwość przewozu towarów wymagających szybkiego dostarczenia • możliwość przesyłu towarów i energii na skalę masową • niskie koszty przesyłu • niezależność od warunków pogodowych Wady • emisja dużej ilości zanieczyszczeń do atmosfery • wysokie koszty budowy infrastruktury drogowej • niewielka ładowność pojazdów • brak możliwości dostarczania towarów od drzwi do drzwi" • wysokie koszty budowy infrastruktury • mała gęstość linii kolejowych ograniczająca możliwości wyboru trasy lub jej zmiany • długi czas przewozu • konieczność regulacji rzek i budowy portów śródlądowych • zależność od stanu wody • długi czas przewozu wysokie koszty budowy portów przeładunkowych • zależność od warunków pogodowych • wysokie koszty eksploatacji • konieczność budowy skomplikowanej infrastruktury (np. lotnisk) • rosnący negatywny wpływ na środowisko • długotrwała odprawa pasażerów • duże koszty budowy sieci przesyłowych • zagrożenie dla środowiska przyrodniczego w wypadku awarii rurociągów 10. łączność - przesyłanie i przekazywanie informacji na odległość za pośrednictwem poczty, firm kurierskich oraz telekomunikacji 11. telekomunikacja - polega na transmisji informacji za pomocą przewodów lub fal 12. gospodarka oparta na wiedzy - gospodarka, która rozwija się dzięki intensywnemu wykorzystywaniu wiedzy, doświadczenia i przedsiębiorczości ludzi o wysokich kwalifikacjach 13. Czynniki rozwoju gospodarki opartej na wiedzy; edukacja i szkolenia infrastruktura informatyczna nakłady finansowe i warunki do działania system innowacji 14. Cechy gospodarki opartej na wiedzy; coraz mniejsze znaczenie tradycyjnych czynników lokalizacji produkcji wzrost znaczenia edukacji większe tempo tworzenia i rozprzestrzeniania się innowacji duże nakłady finansowe 15.społeczeństwo informacyjne - społeczeństwo, które żyje w fazie informacyjnej 16. Cechy społeczeństwa informacyjnego; powszechne stosowanie w codziennym życiu technologii informacyjnych dynamiczny rozwój firm z działu ICT upowszechnienie telepracy upowszechnienie e-learningu Skutki pozytywne ułatwienie kontaktów międzyludzkich (np. dzięki mediom społecznościowym) • obniżenie kosztów kontaktów międzyludzkich (np. dzięki tańszym wideopołączeniom) • oszczędność czasu dzięki e-zakupom łatwiejszy dostęp do informacji oraz możliwość zdobycia wykształcenia dzięki e-learningowi • rozwój firm informatycznych i telekomunikacyjnych oraz producentów urządzeń i technologii • ułatwienie dostępu do kultury i rozrywki dzięki internetowi • zmiany w organizacji i stylu pracy (np. telepraca, która umożliwia pracownikom dłuższy kontakt z rodziną) • zwiększenie dostępu do służby zdrowia i uproszczenie zakupu lekarstw dzięki elektronicznemu systemowi rezerwacji wizyt oraz elektronicznym receptom Skutki negatywne • ograniczenie osobistych kontaktów między ludźmi oraz powierzchowność kontaktów, która potęguje samotność • uzależnienie od technologii informacyjnych prowadzące do zaniedbywania innych sfer życia zagrożenia związane z łatwym dostępem do pornografii • zbieranie danych o klientach przez firmy i prowadzenie natarczywej promocji • nadmiar informacji i trudności w docieraniu do informacji wiarygodnych • ograniczenie bezpośrednich kontaktów z kulturą (np. w teatrze) i dominacja kultury masowej • osamotnienie w telepracy • pojawienie się przestępczości internetowej i cyberterroryzmu • zagrożenia związane z ochroną prywatności i łatwiejszym łamaniem praw autorskich ⚫ zagrożenie dla zdrowia człowieka między innymi wskutek długotrwałej pracy przy komputerze 17. Usługi finansowe są świadczone przede wszystkim przez banki i firmy ubezpieczeniowe. 18. Usługi edukacyjne umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności, które są potrzebne w życiu oraz w pracy zawodowej. 19. handel międzynarodowy - odpłatna wymiana towarów między państwami 20. eksport - sprzedaż dóbr z danego państwa do innych krajów 21. import - zakup dóbr poza granicami państwa 22. bilans handlowy - zestawienie wartości eksportu i importu z jednego roku 23. Najważniejsze produkty wymiany międzynarodowej; towary rolno-spożywcze surowce mineralne produkty przetwórstwa przemysłowego 24. struktura towarowa - zestawienie udziału różnych grup towarów w handlu międzynarodowym 25. Negatywne skutki rozwoju handlu; wykorzystywanie producentów z krajów słabo rozwiniętych wyniszczanie lokalnych biznesów 26. Cechy idei sprawiedliwego handlu; płacenie producentom uczciwych cen za kupowane produkty dbanie o odpowiednie warunki pracy wspieranie mniejszych producentów płacenie pracownikom godnej pensji 27. turystyka - czasowe wyjazdy ludzi poza miejsce zamieszkania, mające przede wszystkim związek z wypoczynkiem oraz poznaniem nowych miejsc 28. Podział turystyki; wypoczynkowa - chęć regeneracji sił poznawcza - zwiedzanie miejsc i obiektów, aby poszerzyć wiedzę zdrowotna - wyjazdy do uzdrowisk i sanatoriów religijna - podróże do miejsc kultu religijnego biznesowa - odbywa się przy okazji wyjazdów na szkolenia lub spotkania biznesowe turystyka kwalifikowana - wymaga od podróżującego odpowiedniej kondycji, umiejętności oraz sprzętu 29. Atrakcyjność turystyczna; walory turystyczne - obiekty i cechy jakiegoś obszaru, dzieli się je na walory przyrodnicze, np. klimat i walory kulturowe, np. zabytki infrastruktura turystyczna - obejmuje elementy zagospodarowania obszaru ułatwiające turystom pobyt oraz wypoczynek, np. baza noclegowa, obiekty gastronomiczne, obiekty sportowo-rekreacyjne 30. Cechy wpływające na rozwój turystyki; wzrost zamożności społeczeństw wydłużenie czasu wolnego od pracy rozwój transportu wzrost poziomu wykształcenia 31. MACHU PICCHU; walory przyrodnicze - 1. Położone w malowniczym Peru 2. Poniżej płynie rzeka Urubamba 3. Wysokie położenie - piękne widoki 1. Obelisk Intihuatana walory kulturowe - 2. Formacja skalna ukształtowana w skrzydła kondora w locie 3. Ogrom schodów, które według wierzeń miały prowadzić do nieba