Opis ilustracji i wyrażanie opinii
Umiejętność opisywania obrazków to podstawa części ustnej egzaminu. Zacznij od wprowadzenia: "In the picture I can see..." lub "The picture shows...". Następnie precyzyjnie określ położenie elementów używając zwrotów "on the right/left", "at the top/bottom" czy "in the background/foreground there is...".
Gdy nie jesteś pewien, co przedstawia ilustracja, wyraź przypuszczenia: "They may be..." lub "It looks like...". Możesz też użyć "They seem..." czy "It seems to me that..." - to pokazuje, że analizujesz obraz, nawet jeśli nie masz pewności co do wszystkich szczegółów.
Wyrażanie własnej opinii jest kluczowe w dyskusjach. Używaj zwrotów takich jak "In my opinion..." lub prostszego "I think...". Gdy mówisz o swoich upodobaniach, możesz stopniować ich intensywność od "I really like..." przez "I'm keen on..." aż po "I love/adore...". Podobnie z antypatią - od "I don't really like..." po mocniejsze "I can't stand..." czy "I hate...".
💡 Pamiętaj: Gdy egzaminator zadaje trudne pytanie, nie panikuj! Użyj wyrażeń dających czas do namysłu, jak "Let me think about that for a moment" czy "That's a good question".
Wyrażając preferencje, użyj prostych konstrukcji "I prefer..." lub porównania "I like... better than...". Gdy potrzebujesz chwili do zastanowienia, skorzystaj ze zwrotów takich jak "Let me see..." czy "I'm not quite sure, but...". To naturalne elementy rozmowy, które pomogą Ci zyskać czas na sformułowanie odpowiedzi.