Walory turystyczne i regiony turystyczne świata
Walory przyrodnicze to klimat, góry, plaże, jeziora i ciekawa przyroda. Walory kulturowe to zabytki, muzea, miejsca związane ze sławnymi ludźmi i wydarzenia kulturalne.
Infrastruktura turystyczna to hotele, restauracje, transport, baseny i punkty informacyjne. Bez dobrej infrastruktury nawet najpiękniejsze miejsca nie przyciągną turystów.
Europa to 50% światowej turystyki! Basen Morza Śródziemnego (Francja, Hiszpania, Włochy) kusi ciepłym klimatem i zabytkami, a kraje alpejskie - narciarstvom zimą.
Azja Wschodnia (Chiny, Tajlandia) oferuje egzotykę i względnie tanie usługi. Turyści wydają najwięcej pieniędzy w Niemczech, USA, Francji i Wielkiej Brytanii.
💡 Ciekawostka: Obywatele Chin stali się jednymi z największych wydawców na turystykę na świecie - to pokazuje, jak szybko rośnie tam zamożność!