Słuchanie i słownictwo
W części ze słuchaniem usłyszysz nagranie o umiejętnościach różnych osób. Będziesz musiał zdecydować, czy zdania są prawdziwe czy fałszywe. Na przykład, czy Tom potrafi grać w tenisa albo czy Anna umie grać na gitarze.
W zadaniach ze słownictwem połączysz czasowniki z rzeczownikami, tworząc nazwy czynności, takie jak "play chess" (grać w szachy) czy "ride a bicycle" (jeździć na rowerze). Następnie podpiszesz ilustracje odpowiednimi nazwami czynności.
Wskazówka: Zapamiętaj podstawowe czasowniki opisujące umiejętności: play (grać), ride (jeździć), speak (mówić), climb (wspinać się), tell (opowiadać), drive (prowadzić).
W kolejnym ćwiczeniu uzupełnisz dialog prośbą o pozwolenie. Musisz znać zwroty grzecznościowe, takie jak "Excuse me" (przepraszam) i "Can I...?" (Czy mogę...?).
Gramatyka i pisanie pytań
W części z gramatyką utworzysz zdania z "can" (potrafić) i "can't" (nie potrafić) na podstawie tabeli. Na przykład: "Tom can snowboard but he can't cook" (Tom potrafi jeździć na snowboardzie, ale nie umie gotować).
Później ułożysz pytania, przestawiając podane wyrazy w odpowiedniej kolejności, np. "Can Eric swim well?" (Czy Eric dobrze pływa?). Pamiętaj, że w pytaniach "can" zawsze stoi na początku!