Przedmioty

Przedmioty

Więcej

Streszczenie Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa – Główni bohaterowie i motywy

Zobacz

Streszczenie Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa – Główni bohaterowie i motywy
user profile picture

wenia

@wenia_aa

·

53 Obserwujących

Obserwuj

Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa to pierwsza część cyklu fantasy C.S. Lewisa, opublikowana w 1950 roku. Powieść opowiada o przygodach czwórki rodzeństwa w magicznej krainie Narnii.

  • Akcja rozgrywa się w dwóch światach: rzeczywistym (dom Profesora) i fantastycznym (Narnia)
  • Główni bohaterowie Opowieści z Narnii to Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja
  • Dzieci walczą z Białą Czarownicą i przywracają pokój w Narnii z pomocą lwa Aslana
  • Powieść porusza tematy takie jak poświęcenie, zdrada, wybaczenie i walka dobra ze złem

27.11.2022

4337

opowieri nami
z
Lew, Czarownica i stara szaf
CZAS AKCJI: N świecie rzeczywistym IN. ÔNIOTONO Clive Staples Levis
W świecie fantastycznym cza

Zobacz

Plan wydarzeń i motywy literackie

Powieść "Lew, Czarownica i stara szafa" zawiera bogaty plan wydarzeń, który obejmuje m.in.:

  1. Przybycie dzieci do domu Profesora
  2. Odkrycie magicznej szafy przez Łucję
  3. Pierwsze spotkania z mieszkańcami Narnii
  4. Zdradę Edmunda i jego uwięzienie przez Białą Czarownicę
  5. Spotkanie z Aslanem i walkę o wyzwolenie Narnii
  6. Koronację rodzeństwa i ich rządy w Narnii
  7. Powrót do świata rzeczywistego

Example: Kluczowym momentem fabuły jest poświęcenie Aslana, który oddaje życie za Edmunda, a następnie zmartwychwstaje, co symbolizuje zwycięstwo dobra nad złem.

Opowieści z Narnii motywy literackie obejmują:

  • Walkę dobra ze złem
  • Poświęcenie i odkupienie
  • Zdradę i wybaczenie
  • Dojrzewanie i odpowiedzialność
  • Magię i fantastykę

Highlight: Motyw przyjaźni w opowieściach z Narnii jest szczególnie widoczny w relacjach między rodzeństwem oraz ich przyjaźniach z mieszkańcami magicznej krainy.

Wątki w Opowieściach z Narnii przeplatają się, tworząc złożoną narrację, która łączy elementy baśni, mitu i alegorii chrześcijańskiej. Opowieści z Narnii problematyka dotyka uniwersalnych tematów, takich jak odwaga, lojalność i wiara, co sprawia, że powieść jest atrakcyjna zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników.

opowieri nami
z
Lew, Czarownica i stara szaf
CZAS AKCJI: N świecie rzeczywistym IN. ÔNIOTONO Clive Staples Levis
W świecie fantastycznym cza

Zobacz

Świat i bohaterowie "Opowieści z Narnii"

Czas i miejsce akcji powieści "Lew, Czarownica i stara szafa" są podzielone między dwa światy. W rzeczywistości akcja toczy się w domu starego Profesora, natomiast w świecie fantastycznym - w krainie Narnii. Czas w świecie rzeczywistym to okres II wojny światowej, podczas gdy w Narnii czas nie jest precyzyjnie określony.

Highlight: Geneza powieści sięga dziecięcych wspomnień C.S. Lewisa o faunie idącym przez zaśnieżony las z paczkami i parasolem.

Bohaterowie realistyczni to czworo rodzeństwa:

  • Piotr - najstarszy, odważny, otrzymuje srebrną tarczę i miecz
  • Zuzanna - druga z kolei, piękna i rozsądna, dostaje łuk, strzały i róg
  • Edmund - początkowo nieuprzejmy i dokuczliwy
  • Łucja - najmłodsza, miła i troskliwa, otrzymuje leczniczy płyn i sztylet

Dodatkowo występują Profesor i pani Macready (gospodyni).

Bohaterowie fantastyczni to m.in.:

  • Aslan - potężny lew, król Narnii
  • Tumnus - faun, który pomaga Łucji
  • Pan Bobr i Pani Bobrowa - pomagają dzieciom
  • Biała Czarownica - główna antagonistka, potomkini dżinów i olbrzymów

Vocabulary: Faun - w mitologii rzymskiej bóstwo opiekuńcze lasów, pól i pasterzy, przedstawiane jako pół człowiek, pół kozioł.

Nie ma nic odpowiedniego? Sprawdź inne przedmioty.

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity zostało wyróżnione przez Apple i widnieje się na szczycie listy w sklepie z aplikacjami w kategorii edukacja w takich krajach jak Polska, Niemcy, Włochy, Francje, Szwajcaria i Wielka Brytania. Dołącz do Knowunity już dziś i pomóż milionom uczniów na całym świecie.

Ranked #1 Education App

Pobierz z

Google Play

Pobierz z

App Store

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

4.9+

Średnia ocena aplikacji

13 M

Uczniowie korzystają z Knowunity

#1

W rankingach aplikacji edukacyjnych w 12 krajach

950 K+

Uczniowie, którzy przesłali notatki

Nadal nie jesteś pewien? Zobacz, co mówią inni uczniowie...

Użytkownik iOS

Tak bardzo kocham tę aplikację [...] Polecam Knowunity każdemu!!! Moje oceny poprawiły się dzięki tej aplikacji :D

Filip, użytkownik iOS

Aplikacja jest bardzo prosta i dobrze zaprojektowana. Do tej pory zawsze znajdowałam wszystko, czego szukałam :D

Zuzia, użytkownik iOS

Uwielbiam tę aplikację ❤️ właściwie używam jej za każdym razem, gdy się uczę.

Streszczenie Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa – Główni bohaterowie i motywy

user profile picture

wenia

@wenia_aa

·

53 Obserwujących

Obserwuj

Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa to pierwsza część cyklu fantasy C.S. Lewisa, opublikowana w 1950 roku. Powieść opowiada o przygodach czwórki rodzeństwa w magicznej krainie Narnii.

  • Akcja rozgrywa się w dwóch światach: rzeczywistym (dom Profesora) i fantastycznym (Narnia)
  • Główni bohaterowie Opowieści z Narnii to Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja
  • Dzieci walczą z Białą Czarownicą i przywracają pokój w Narnii z pomocą lwa Aslana
  • Powieść porusza tematy takie jak poświęcenie, zdrada, wybaczenie i walka dobra ze złem

27.11.2022

4337

 

4/5

 

Język polski

286

opowieri nami
z
Lew, Czarownica i stara szaf
CZAS AKCJI: N świecie rzeczywistym IN. ÔNIOTONO Clive Staples Levis
W świecie fantastycznym cza

Plan wydarzeń i motywy literackie

Powieść "Lew, Czarownica i stara szafa" zawiera bogaty plan wydarzeń, który obejmuje m.in.:

  1. Przybycie dzieci do domu Profesora
  2. Odkrycie magicznej szafy przez Łucję
  3. Pierwsze spotkania z mieszkańcami Narnii
  4. Zdradę Edmunda i jego uwięzienie przez Białą Czarownicę
  5. Spotkanie z Aslanem i walkę o wyzwolenie Narnii
  6. Koronację rodzeństwa i ich rządy w Narnii
  7. Powrót do świata rzeczywistego

Example: Kluczowym momentem fabuły jest poświęcenie Aslana, który oddaje życie za Edmunda, a następnie zmartwychwstaje, co symbolizuje zwycięstwo dobra nad złem.

Opowieści z Narnii motywy literackie obejmują:

  • Walkę dobra ze złem
  • Poświęcenie i odkupienie
  • Zdradę i wybaczenie
  • Dojrzewanie i odpowiedzialność
  • Magię i fantastykę

Highlight: Motyw przyjaźni w opowieściach z Narnii jest szczególnie widoczny w relacjach między rodzeństwem oraz ich przyjaźniach z mieszkańcami magicznej krainy.

Wątki w Opowieściach z Narnii przeplatają się, tworząc złożoną narrację, która łączy elementy baśni, mitu i alegorii chrześcijańskiej. Opowieści z Narnii problematyka dotyka uniwersalnych tematów, takich jak odwaga, lojalność i wiara, co sprawia, że powieść jest atrakcyjna zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników.

opowieri nami
z
Lew, Czarownica i stara szaf
CZAS AKCJI: N świecie rzeczywistym IN. ÔNIOTONO Clive Staples Levis
W świecie fantastycznym cza

Świat i bohaterowie "Opowieści z Narnii"

Czas i miejsce akcji powieści "Lew, Czarownica i stara szafa" są podzielone między dwa światy. W rzeczywistości akcja toczy się w domu starego Profesora, natomiast w świecie fantastycznym - w krainie Narnii. Czas w świecie rzeczywistym to okres II wojny światowej, podczas gdy w Narnii czas nie jest precyzyjnie określony.

Highlight: Geneza powieści sięga dziecięcych wspomnień C.S. Lewisa o faunie idącym przez zaśnieżony las z paczkami i parasolem.

Bohaterowie realistyczni to czworo rodzeństwa:

  • Piotr - najstarszy, odważny, otrzymuje srebrną tarczę i miecz
  • Zuzanna - druga z kolei, piękna i rozsądna, dostaje łuk, strzały i róg
  • Edmund - początkowo nieuprzejmy i dokuczliwy
  • Łucja - najmłodsza, miła i troskliwa, otrzymuje leczniczy płyn i sztylet

Dodatkowo występują Profesor i pani Macready (gospodyni).

Bohaterowie fantastyczni to m.in.:

  • Aslan - potężny lew, król Narnii
  • Tumnus - faun, który pomaga Łucji
  • Pan Bobr i Pani Bobrowa - pomagają dzieciom
  • Biała Czarownica - główna antagonistka, potomkini dżinów i olbrzymów

Vocabulary: Faun - w mitologii rzymskiej bóstwo opiekuńcze lasów, pól i pasterzy, przedstawiane jako pół człowiek, pół kozioł.

Nie ma nic odpowiedniego? Sprawdź inne przedmioty.

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity zostało wyróżnione przez Apple i widnieje się na szczycie listy w sklepie z aplikacjami w kategorii edukacja w takich krajach jak Polska, Niemcy, Włochy, Francje, Szwajcaria i Wielka Brytania. Dołącz do Knowunity już dziś i pomóż milionom uczniów na całym świecie.

Ranked #1 Education App

Pobierz z

Google Play

Pobierz z

App Store

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

4.9+

Średnia ocena aplikacji

13 M

Uczniowie korzystają z Knowunity

#1

W rankingach aplikacji edukacyjnych w 12 krajach

950 K+

Uczniowie, którzy przesłali notatki

Nadal nie jesteś pewien? Zobacz, co mówią inni uczniowie...

Użytkownik iOS

Tak bardzo kocham tę aplikację [...] Polecam Knowunity każdemu!!! Moje oceny poprawiły się dzięki tej aplikacji :D

Filip, użytkownik iOS

Aplikacja jest bardzo prosta i dobrze zaprojektowana. Do tej pory zawsze znajdowałam wszystko, czego szukałam :D

Zuzia, użytkownik iOS

Uwielbiam tę aplikację ❤️ właściwie używam jej za każdym razem, gdy się uczę.