Język polski /

Oświecenie - wprowadzenie

Oświecenie - wprowadzenie

E

edytavgg

0 Followers
 

Język polski

 

1

Notatka

Oświecenie - wprowadzenie

 of at sume
Oświecenie
J
mus
12
၇ ဦးမျိုးမ Ramy czasowe
Europa
• XVII-XVIII wiek
• 1789-99 - Wielka
Rewolucja Francuska
‒‒‒‒‒‒
Polska
• lata

Komentarze (1)

Udostępnij

Zapisz

4

Wprowadzenie do epoki. Notatka 1/3

Nie ma nic odpowiedniego? Sprawdź inne przedmioty.

of at sume Oświecenie J mus 12 ၇ ဦးမျိုးမ Ramy czasowe Europa • XVII-XVIII wiek • 1789-99 - Wielka Rewolucja Francuska ‒‒‒‒‒‒ Polska • lata 30/40 XVIII wieku - panowanie Augusta Poniatowskiego lata 20 XIX wieku - wydanie zbioru Ballady i Romanse Adama Mickiewicza w 1822 roku Pojęcia kultowe 1.realizm - pogląd filozoficzny, etyczny i kulturowy oświecenia. Głoszono w nim, że rozum jest najważniejszym narzędziem poznawania 2. empiryzm - rzeczywistość można poznawać za pomocą nauki lub doświadczenia. Odrzucał on religijne autorytety 3. ateizm - negowanie istnienia Boga 4. deizm - Bóg jest stwórcą świata i jego praw, ale nie ingeruje w jego dzieje xe 5. liberalizm - najważniejszą wartością jest wolność 6. utylitaryzm - dążenie do zaspokajania potrzeb własnych jest moralne jedynie jeśli przynosi pożytek ogółowi II- Locke ---- Kant - ‒‒‒‒‒‒‒‒‒ • człowiek rodzi się z umysłem przypominającym czystą kartkę, a wiedzę zdobywa dzięki doświadczeniu Wolter ● są dwa źródła doświadczenia: Świat zewnętrzny oraz umysł umysł ludzki nie poznaje rzeczy takimi jak naprawdę są, ale tak jak się wydają • człowiek powinien kierować się według zasad, które chcielibyśmy aby były stosowane przez wszystkich Rousseau ‒‒‒‒‒ • człowiek jest szczęśliwy jedynie w stanie natury miarą człowieczeństwa są zasady moralne, a nie umysł • podstawą moralności jest prawo naturalne: "nie czyń drugiemu tego, co tobie nie miłe" • fanatyzm jest złem, bo prowadzi do nienawiści i zamętu społecznego ■ Sztuka Klasycyzm - symetria, prostota, harmonia, wzorce antyczne Architektura: kolumny • budowle na planie koła i kwadratu ● • nowe typy budynków: szkoły, teatry szerokie ulice parki z zasadami geometrycznymi Architektura: finezyjność Rokoko - lekkość i dekoracyjność ● Sztuki plastyczne: motywy antyczne i historyczne • lekkość • złocenia • malarstwo dekoracyjne motywy roślinne • portrety • dokładność •...

Więcej zabawy podczas nauki z nami

Pomoc w odrabianiu zadań domowych

Dzięki funkcji zadawania pytań możesz w każdej chwili zadać pytanie i uzyskać odpowiedź od innych uczniów.

Ucz się razem z innymi

Dzięki Knowunity otrzymujesz materiały do nauki od innych w nowoczesny i wygodny sposób, aby jak najlepiej się uczyć. Tutaj uczniowie dzielą się swoją wiedzą, wymieniają się pomysłami i pomagają sobie nawzajem.

Bezpieczne i sprawdzone

Niezależnie od tego, czy chodzi o streszczenia, ćwiczenia czy notatki, Knowunity gromadzi wszystkie treści i tworzy bezpieczne środowisko nauki, do którego dziecko może mieć dostęp w dowolnym momencie.

Pobierz aplikację

Alternatywny zapis:

dekoracje i miniatury Sztuki plastyczne: motywy dworskie i mitologiczne • sceny wytwornych zabaw elegancja i dynamika jasne kolory Rzeźba - naturalne proporcje ciała, lekkość, tematyka mitologiczna Malarstwo - unikanie kontrastu, portrety, tematyka mitologiczna i pasterska Literatura - odniesienia do antyku, satyry, bajki, poemat heroikomiczny

Język polski /

Oświecenie - wprowadzenie

Oświecenie - wprowadzenie

E

edytavgg

0 Followers
 

Język polski

 

1

Notatka

Oświecenie - wprowadzenie

Ta zawartość jest dostępna tylko w aplikacji Knowunity.

 of at sume
Oświecenie
J
mus
12
၇ ဦးမျိုးမ Ramy czasowe
Europa
• XVII-XVIII wiek
• 1789-99 - Wielka
Rewolucja Francuska
‒‒‒‒‒‒
Polska
• lata

Otwórz aplikację

Udostępnij

Zapisz

4

Komentarze (1)

C

Fajnee, będę się z tego uczyć, ale jeszcze tego nie mieliśmy. Pozdrawiam 👍👍

Wprowadzenie do epoki. Notatka 1/3

Podobne notatki

Oświecenie

Know Oświecenie  thumbnail

16760

 

1/2/3

4

Treny

Know Treny  thumbnail

7783

 

1/2/3

1

Bogurodzica

Know Bogurodzica  thumbnail

2084

 

1/2/3

1

Boska komedia

Know Boska komedia thumbnail

3454

 

1/2/3

Więcej

of at sume Oświecenie J mus 12 ၇ ဦးမျိုးမ Ramy czasowe Europa • XVII-XVIII wiek • 1789-99 - Wielka Rewolucja Francuska ‒‒‒‒‒‒ Polska • lata 30/40 XVIII wieku - panowanie Augusta Poniatowskiego lata 20 XIX wieku - wydanie zbioru Ballady i Romanse Adama Mickiewicza w 1822 roku Pojęcia kultowe 1.realizm - pogląd filozoficzny, etyczny i kulturowy oświecenia. Głoszono w nim, że rozum jest najważniejszym narzędziem poznawania 2. empiryzm - rzeczywistość można poznawać za pomocą nauki lub doświadczenia. Odrzucał on religijne autorytety 3. ateizm - negowanie istnienia Boga 4. deizm - Bóg jest stwórcą świata i jego praw, ale nie ingeruje w jego dzieje xe 5. liberalizm - najważniejszą wartością jest wolność 6. utylitaryzm - dążenie do zaspokajania potrzeb własnych jest moralne jedynie jeśli przynosi pożytek ogółowi II- Locke ---- Kant - ‒‒‒‒‒‒‒‒‒ • człowiek rodzi się z umysłem przypominającym czystą kartkę, a wiedzę zdobywa dzięki doświadczeniu Wolter ● są dwa źródła doświadczenia: Świat zewnętrzny oraz umysł umysł ludzki nie poznaje rzeczy takimi jak naprawdę są, ale tak jak się wydają • człowiek powinien kierować się według zasad, które chcielibyśmy aby były stosowane przez wszystkich Rousseau ‒‒‒‒‒ • człowiek jest szczęśliwy jedynie w stanie natury miarą człowieczeństwa są zasady moralne, a nie umysł • podstawą moralności jest prawo naturalne: "nie czyń drugiemu tego, co tobie nie miłe" • fanatyzm jest złem, bo prowadzi do nienawiści i zamętu społecznego ■ Sztuka Klasycyzm - symetria, prostota, harmonia, wzorce antyczne Architektura: kolumny • budowle na planie koła i kwadratu ● • nowe typy budynków: szkoły, teatry szerokie ulice parki z zasadami geometrycznymi Architektura: finezyjność Rokoko - lekkość i dekoracyjność ● Sztuki plastyczne: motywy antyczne i historyczne • lekkość • złocenia • malarstwo dekoracyjne motywy roślinne • portrety • dokładność •...

Nie ma nic odpowiedniego? Sprawdź inne przedmioty.

Więcej zabawy podczas nauki z nami

Pomoc w odrabianiu zadań domowych

Dzięki funkcji zadawania pytań możesz w każdej chwili zadać pytanie i uzyskać odpowiedź od innych uczniów.

Ucz się razem z innymi

Dzięki Knowunity otrzymujesz materiały do nauki od innych w nowoczesny i wygodny sposób, aby jak najlepiej się uczyć. Tutaj uczniowie dzielą się swoją wiedzą, wymieniają się pomysłami i pomagają sobie nawzajem.

Bezpieczne i sprawdzone

Niezależnie od tego, czy chodzi o streszczenia, ćwiczenia czy notatki, Knowunity gromadzi wszystkie treści i tworzy bezpieczne środowisko nauki, do którego dziecko może mieć dostęp w dowolnym momencie.

Pobierz aplikację

Knowunity

Nr 1 wśród aplikacji do nauki w Niemczech

Otwórz aplikację

Alternatywny zapis:

dekoracje i miniatury Sztuki plastyczne: motywy dworskie i mitologiczne • sceny wytwornych zabaw elegancja i dynamika jasne kolory Rzeźba - naturalne proporcje ciała, lekkość, tematyka mitologiczna Malarstwo - unikanie kontrastu, portrety, tematyka mitologiczna i pasterska Literatura - odniesienia do antyku, satyry, bajki, poemat heroikomiczny