Pobierz z
Google Play
Proste zwierzęta bezkręgowe
Układ pokarmowy
Stawonogi. mięczaki
Chemiczne podstawy życia
Organizm człowieka jako funkcjonalna całość
Komórka
Genetyka molekularna
Ekologia
Układ wydalniczy
Rozmnażanie i rozwój człowieka
Genetyka klasyczna
Aparat ruchu
Metabolizm
Genetyka
Kręgowce zmiennocieplne
Pokaż wszystkie tematy
Systematyka związków nieorganicznych
Reakcje chemiczne w roztworach wodnych
Wodorotlenki a zasady
Kwasy
Reakcje utleniania-redukcji. elektrochemia
Węglowodory
Układ okresowy pierwiastków chemicznych
Efekty energetyczne i szybkość reakcji chemicznych
Pochodne węglowodorów
Budowa atomu a układ okresowy pierwiastków chemicznych
Stechiometria
Sole
Gazy i ich mieszaniny
Świat substancji
Roztwory
Pokaż wszystkie tematy
15.12.2022
1330
64
Udostępnij
Zapisz
Pobierz
Zarejestruj się
Dostęp do wszystkich materiałów
Dołącz do milionów studentów
Popraw swoje oceny
Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.
Zarejestruj się
Dostęp do wszystkich materiałów
Dołącz do milionów studentów
Popraw swoje oceny
Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.
Zarejestruj się
Dostęp do wszystkich materiałów
Dołącz do milionów studentów
Popraw swoje oceny
Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.
Zarejestruj się
Dostęp do wszystkich materiałów
Dołącz do milionów studentów
Popraw swoje oceny
Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.
Od parzydełkowców do pierścienic Test sprawdzający - rozdział II Grupa A Ilustracja przedstawia przekrój ciała stulbi płowej. (0-3 p.) a) Wpisz we właściwych miejscach litery odpowiadające elementom wskazanym na ilustracji. A. otwór gębowy B. jama chłonąco-trawiąca C. czułek D. stopa 1. Parzydełkowce występują wyłącznie w środowisku wodnym. b) Wykreśl w podanych zdaniach niepotrzebne wyrazy tak, aby zawierały prawdziwe informacje. Stułbia płowa żyje w wodach słodkich / słonych. Przez całe życie występuje w postaci polipa / meduzy. klasa Oceń prawdziwość informacji dotyczących parzydełkowców. Zaznacz P, jeśli informacja jest prawdziwa, lub F, jeśli jest fałszywa. (0-3 p.) 3. imię i nazwisko 2. Wśród parzydełkowców występują zarówno gatunki roślinożerne, jak i drapieżne. Parzydełkowce mogą tworzyć kolonie lub żyć pojedynczo. data C. Wchłaniają substancje pokarmowe z jelita żywiciela. D. Ich ciało jest okryte cienkim nabłonkiem zaopatrzonym w rzęski. E. Mają ciało pokryte nabłonkiem bez rzęsek, który jest odporny na działanie enzymów. A. B. P F P P 3 Przyporządkuj poniższe informacje do właściwej grupy płazińców. Wpisz T, jeśli informacja dotyczy tasiemców, lub W, jeśli dotyczy wypławków. (0-6 p.) A. Najczęściej zasiedlają środowiska wodne. B. Są drapieżnikami. F. Nie mają oczu. Na ilustracji przedstawiono tasiemca uzbrojonego. (0-2 p.) Podpisz części tasiemca, które zaznaczono strzałkami, a następnie wyjaśnij, jaką funkcję pełnią wskazane elementy. F F 5 Ustal właściwą kolejność etapów zakażenia się glistą ludzką. Wpisz w okienka cyfry 1-4. (0-1 p.) Samice glisty składają w jelicie człowieka jaja, które wraz z kałem dostają się do...
Średnia ocena aplikacji
Uczniowie korzystają z Knowunity
W rankingach aplikacji edukacyjnych w 11 krajach
Uczniowie, którzy przesłali notatki
Użytkownik iOS
Filip, użytkownik iOS
Zuzia, użytkownik iOS
gleby. 1. 2. Oceń prawdziwość stwierdzeń dotyczących pasożytów. Wybierz P, jeśli stwierdzenie jest prawdziwe, lub F, jeśli jest fałszywe. (0-4 p.) Glistą ludzką można zarazić się przez zjedzenie surowego lub niedogotowanego mięsa. Owsikami można zarazić się przez połknięcie ich jaj. Włośniem krętym można zarazić się, zjadając surowe lub niedogotowane mięso świni lub dzika, które zawiera larwy włośnia. Człowiek zaraża się tasiemcem uzbrojonym przez zjedzenie mięsa świni zawierającego wągry. 3. 4. Człowiek połyka jaja glisty, znajdujące się w wodzie lub na nieumytych warzywach. Larwy kończą wędrówkę w jelicie cienkim, gdzie rozwijają się w dorosłe samce i samice. W jelicie człowieka z jaj wylęgają się larwy glisty, które wędrują przez liczne narządy ciała. A. Zapisz nazwy przedstawionych na ilustracjach pierścienic. Następnie zaznacz tę pierścienicę, której dotyczy poniższy opis. (0-1 p.) Żyje na lądzie. Ma wydłużone, walcowate ciało, które jest podzielone na segmenty. Okrywa je cienki oskórek oraz warstwa śluzu. Zwężony przód ciała ułatwia drążenie korytarzy w glebie. B. 8 Wyjaśnij, jaką funkcję pełnią u pijawki: (0-1 p.) -przyssawki: - szczęki w otworze gębowym:. Podaj po dwa przykłady pozytywnego znaczenia pierścienic w przyrodzie i dla człowieka. (0-4 p.) W przyrodzie: 1. 2. Dla człowieka: 1. 2. P P P F F F F Od parzydełkowców do pierścienic Test sprawdzający - rozdział II Grupa B Ilustracja przedstawia przekrój ciała chełbi modrej. (0-3 p.) a) Wpisz we właściwych miejscach litery odpowiadające elementom wskazanym na ilustracji. A. jama chłonąco-trawiąca B. otwór gębowy C. ramiona D. gruczoł płciowy b) Wykreśl w podanych zdaniach niepotrzebne wyrazy tak, aby zawierały prawdziwe informacje. Chełbia modra żyje w wodach słodkich / słonych. Przez większość życia występuje w postaci polipa / meduzy. 2. klasa 2 Oceń prawdziwość informacji dotyczących parzydełkowców. Zaznacz P, jeśli informacja jest prawdziwa, lub F, jeśli jest fałszywa. (0-3 p.) 1. Wśród parzydełkowców występują zarówno gatunki roślinożerne, jak i drapieżne. Parzydełkowce tworzyć kolonie lub żyć pojedynczo. 3. Parzydełkowce występują wyłącznie w środowisku wodnym. imię i nazwisko A. Wchłaniają substancje pokarmowe z jelita żywiciela. B. Najczęściej zasiedlają środowiska wodne. C. Są drapieżnikami. data D. Mają ciało pokryte nabłonkiem bez rzęsek, który jest odporny na działanie enzymów. E. Nie mają oczu. A. B. P P P 3 Przyporządkuj poniższe informacje do właściwej grupy płazińców. Wpisz T, jeśli informacja dotyczy tasiemców, lub W, jeśli dotyczy wypławków. (0-6 p.) F. Ich ciało jest okryte cienkim nabłonkiem zaopatrzonym w rzęski. 4 Na ilustracji przedstawiono tasiemca uzbrojonego. (0-2 p.) Podpisz części tasiemca, które zaznaczono strzałkami, a następnie wyjaśnij, jaką funkcję pełnią wskazane elementy. F F F Ustal właściwą kolejność etapów zakażenia się glistą ludzką. Wpisz w okienka cyfry 1-4. (0-1 p.) Człowiek połyka jaja glisty, znajdujące się w wodzie lub na nieumytych warzywach. 2. 3. 6 Oceń prawdziwość stwierdzeń dotyczących pasożytów. Wybierz P, jeśli stwierdzenie jest prawdziwe, lub F, jeśli jest fałszywe. (0-4 p.) 1. Owsikami można zarazić się przez połknięcie ich jaj. 4. Samice glisty składają w jelicie człowieka jaja, które wraz z kałem dostają się do gleby. W jelicie człowieka z jaj wylęgają się larwy glisty, które wędrują przez liczne narządy ciała. Larwy kończą wędrówkę w jelicie cienkim, gdzie rozwijają się w dorosłe samce i samice. A. Glistą ludzką można zarazić się przez zjedzenie surowego lub niedogotowanego mięsa. Człowiek zaraża się tasiemcem uzbrojonym przez zjedzenie mięsa świni zawierającego wągry. Włośniem krętym można zarazić się, zjadając surowe lub niedogotowane mięso świni lub dzika, które zawiera larwy włośnia. 7 Zapisz nazwy przedstawionych na ilustracjach pierścienic. Następnie zaznacz tę pierścienicę, której dotyczy poniższy opis. (0-1 p.) B. 8 Wyjaśnij, jaką funkcję pełnią u pijawki: (0-1 p.) - szczecinki: - śluz: 9 Podaj po dwa przykłady pozytywnego znaczenia pierścienic dla człowieka i w przyrodzie. (0-4 p.) Dla człowieka: 1. 2. W przyrodzie: 1. 2. P P Żyje w słonej wodzie. Ma wyodrębnioną głowę, na której znajdują się dwie pary oczu oraz liczne narządy zmysłów. Ze specjalnych wyrostków ciała wyrastają liczne szczecinki, umożliwiające m.in. pływanie. F F P F F