Motywowanie i zarządzanie przez cele
Zarządzanie marketingowe obejmuje kluczowe aspekty motywowania pracowników i zarządzania przez cele. Motywowanie to oddziaływanie na ludzi, dzięki któremu wykonują oni pracę w określony sposób i osiągają efekty założone przez kierownika.
Definicja: Efekt synergii to uzyskanie zwielokrotnionych korzyści dzięki umiejętnemu połączeniu części składowych. Praca zespołowa przynosi większe efekty.
Zarządzanie przez cele to koncepcja, w której przełożony i podwładny w atmosferze zaufania i lojalności ustalają wspólne cele do realizacji. Pracownik musi je akceptować, aby mógł w pełni zaangażować się w ich osiągnięcie.
Marketing to działania, które w pierwszej kolejności polegają na rozpoznawaniu i kształtowaniu potrzeb odbiorców. Elementy marketingu mix obejmują:
- Promocję
- Dystrybucję
- Produkt
- Cenę
Example: Marketing mix dla usług może obejmować dodatkowe elementy, tworząc koncepcję marketing mix 7P.
Narzędzia promocji w strategii marketingowej to:
- Reklama
- Public Relations (PR)
- Promocje sprzedaży
- Sprzedaż osobista
Highlight: Zarządzanie strategiczne PDF często podkreśla znaczenie przywództwa opartego na inspirowaniu i motywowaniu pracowników do działania, budowaniu zaufania i wiary w ich potencjał.