Przedmioty

Przedmioty

Więcej

Dziady cz 3 - streszczenie, quiz i najważniejsze informacje

Zobacz

Dziady cz 3 - streszczenie, quiz i najważniejsze informacje
user profile picture

Magdalena Rak

@magdalenarak_imu3

·

27 Obserwujących

Obserwuj

"Dziady cz 3" to jedno z najważniejszych dzieł polskiego romantyzmu, które przedstawia losy głównego bohatera Konrada i jego walkę o wolność ojczyzny. W utworze przeplatają się wątki patriotyczne, mistyczne i osobiste, tworząc złożoną opowieść o poświęceniu dla narodu.

Kluczowym elementem utworu jest "Wielka Improwizacja", w której Konrad prowadzi dramatyczny monolog, stawiając się w roli wieszcza narodowego. Ten fragment pokazuje wewnętrzną walkę bohatera, jego dumę i pragnienie władzy nad duszami narodu. Motywy w Dziadach cz 3 koncentrują się wokół patriotyzmu, mesjanizmu i walki o niepodległość. Szczególnie istotny jest motyw ojczyzny, przedstawiony jako cierpiąca matka, oraz motyw męczeństwa narodu polskiego. Utwór zawiera również wątki związane z przemianą wewnętrzną głównego bohatera, jego buntem przeciwko Bogu i ostatecznym odkupieniem.

W dziele występują liczne nawiązania do rzeczywistych wydarzeń historycznych, w tym do procesu filomatów i filaretów. Dziady cz 3 problematyka obejmuje zagadnienia związane z rolą jednostki w społeczeństwie, odpowiedzialnością za naród oraz konfliktem między racjonalizmem a mistycyzmem. Ważnym aspektem jest również poświęcenie dla ojczyzny, które przejawia się w postawach różnych bohaterów, szczególnie w scenach więziennych. Mickiewicz mistrzowsko łączy elementy realistyczne z fantastycznymi, tworząc wielowymiarowy obraz polskiego społeczeństwa w okresie zaborów.

4.02.2023

21994

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Zobacz

Dziady część III - Budowa i najważniejsze elementy dramatu

Dziady cz 3 streszczenie to złożona analiza dramatu romantycznego Adama Mickiewicza. Utwór składa się z kilku kluczowych części: Dedykacji, Prologu oraz dziewięciu scen i Ustępu. Akcja rozgrywa się głównie w Wilnie i Warszawie w latach 1823-1824, podczas prześladowań polskiej młodzieży przez władze carskie.

Definicja: Dramat romantyczny charakteryzuje się synkretyzmem rodzajowym (połączenie epiki, liryki i dramatu), fragmentarycznością oraz kompozycją otwartą.

Najważniejszym elementem Dziadów cz 3 jest przemiana głównego bohatera z Gustawa w Konrada. Ta transformacja symbolizuje przejście od miłości osobistej do miłości patriotycznej. Gustaw, romantyczny kochanek, przemienia się w Konrada - bojownika o wolność narodu.

W utworze występują liczne motywy w Dziadach cz 3, w tym motyw walki dobra ze złem (psychomachia), motyw snu i jawy (oniryzm), oraz elementy fantastyczne. Szczególnie istotny jest motyw ojczyzny Dziady cz 3, który przewija się przez cały utwór i stanowi jego ideowe centrum.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Zobacz

Wielka Improwizacja - analiza kluczowego monologu

Wielka Improwizacja Dziady cz 3 stanowi kulminacyjny moment dramatu. To monolog Konrada, w którym bohater prowadzi duchową walkę z Bogiem o los Polski.

Cytat: "Nazywam się Milion - bo za miliony kocham i cierpię katusze" - te słowa najlepiej oddają istotę Wielkiej Improwizacji interpretacja.

W czasie swojego monologu Konrad przechodzi od poczucia własnej wielkości jako artysty do bluźnierczego buntu przeciw Bogu. Wielka Improwizacja - streszczenie pokazuje, jak bohater oskarża Stwórcę o obojętność wobec cierpienia narodu polskiego, porównując Go do cara.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Zobacz

Mesjanizm i symbolika religijna w dramacie

Dziady cz 3 problematyka koncentruje się wokół idei mesjanizmu narodowego. Mickiewicz przedstawia cierpienia Polski przez pryzmat męki Chrystusa, tworząc paralelę między losem narodu a historią zbawienia.

Definicja: Mesjanizm to koncepcja filozoficzno-religijna, według której naród polski, podobnie jak Chrystus, cierpi za grzechy innych narodów i poprzez to cierpienie przyczynia się do duchowego odrodzenia ludzkości.

Dziady cz 3 najważniejsze informacje zawierają się w scenach wizyjnych: Widzeniu Księdza Piotra i Widzeniu Ewy. Te fragmenty przedstawiają przyszłe zmartwychwstanie Polski i nadają cierpieniu narodu wymiar sakralny.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Zobacz

Historyczny i patriotyczny wymiar utworu

Dziady cz 3 opracowanie nie byłoby pełne bez uwzględnienia kontekstu historycznego. Utwór powstał jako reakcja na represje wobec młodzieży wileńskiej, szczególnie proces filomatów i filaretów.

Przykład: Opowiadanie Sobolewskiego o wywózce młodych Polaków na Sybir stanowi jeden z najbardziej przejmujących fragmentów dramatu, ukazujący poświęcenie dla ojczyzny.

Dziady cz 3 plan wydarzeń obejmuje autentyczne wydarzenia historyczne, które Mickiewicz przekształcił w wielką metaforę narodowego cierpienia i przyszłego odrodzenia. Dramat łączy realizm historyczny z wizyjnością i fantastyką, tworząc dzieło o uniwersalnym przesłaniu patriotycznym.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Zobacz

Sen Senatora i Salon Warszawski - Analiza Kluczowych Scen w Dziadach cz. 3

Sen Senatora stanowi jedną z najbardziej znaczących scen w Dziadach cz. 3, ukazującą wewnętrzne rozterki i lęki przedstawiciela carskiej władzy. Nowosilcow, główny antagonista dramatu, doświadcza koszmarnego snu, który odsłania jego prawdziwe oblicze. W tej scenie Mickiewicz mistrzowsko wykorzystuje symbolikę zwierząt (pająk, mucha, osa, grzechotnik) do zobrazowania dręczących senatora wyrzutów sumienia.

Definicja: Salon Warszawski w Dziadach cz. 3 reprezentuje dwa przeciwstawne środowiska: lojalistów (Towarzystwo Stolikowe) oraz patriotów (Towarzystwo Przy Drzwiach). Ta dychotomia odzwierciedla ówczesny podział społeczeństwa polskiego.

Szczególnie istotna jest analiza języka używanego w salonie - francuszczyzna lojalistów kontrastuje z polszczyzną patriotów, co podkreśla fundamentalne różnice między tymi grupami. Elita skupiona wokół stołów reprezentuje obojętność wobec spraw narodowych, podczas gdy młodzi patrioci, w tym Niemojewski, Januszkiewicz i Wysocki, aktywnie angażują się w walkę o wolność ojczyzny.

W kontekście problematyki Dziadów cz. 3, scena ta stanowi krytyczne spojrzenie na postawy społeczne w okresie zaborów. Mickiewicz umiejętnie łączy elementy realistyczne z symbolicznymi, tworząc wielowymiarowy obraz ówczesnego społeczeństwa.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Zobacz

Bal u Senatora - Symbolika i Znaczenie w Kontekście Dziadów cz. 3 opracowanie

Bal u Senatora to scena kluczowa dla zrozumienia motywów w Dziadach cz. 3. Szczególnie poruszające jest spotkanie z Matką Rollisona, które stanowi przykład konfrontacji niewinnej ofiary z bezwzględnym systemem represji.

Przykład: Symbolika "lawy" i "skorupy" w tej scenie:

  • Skorupa: zewnętrzna warstwa społeczna hamująca działania patriotów
  • Lawa: ukryta siła narodu polskiego, gotowa do wybuchu

Postać Senatora zostaje przedstawiona w sposób wielowymiarowy, z wykorzystaniem kontekstów mitologicznych (Król Priam, Demeter i Kora, Niobe) oraz biblijnych (Maria i Jezus). To złożone odniesienia podkreślają uniwersalny wymiar konfliktu między dobrem a złem, między uciskanymi a ciemiężycielami.

Mickiewicz w tej scenie mistrzownie łączy motywy w Dziadach cz. 3 - od miłości matczynej, przez poświęcenie dla ojczyzny, po walkę z tyranią. Didaskalia wprowadzają dodatkowy wymiar interpretacyjny, ukazując dwutorowość działań Nowosilcowa: terror i politykę towarzyską.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Zobacz

Ustęp i Do Przyjaciół Moskali - Finalne Przesłanie Dziadów cz. 3

"Ustęp" stanowi szczególną część Dziadów cz. 3, gdzie autor przedstawia Rosję jako krainę kontrastów. Petersburg jawi się jako miasto zbudowane na cierpieniu, którego symbolem jest pomnik Piotra Wielkiego.

Cytat: "Do Przyjaciół Moskali" zawiera znaczące słowa: "Jeśli wolność zaświta na ludzkim niebie, Może się jeszcze kiedyś spotkamy - w niebie"

W tej części pojawia się motyw "ubi sunt?", gdzie Mickiewicz wspomina dekabrystów - rosyjskich rewolucjonistów. Poeta podkreśla swoją rolę jako świadka historii i głosiciela prawdy o sytuacji politycznej. Jest to szczególnie istotne w kontekście problematyki Dziadów cz. 3 i jej uniwersalnego przesłania o walce z tyranią.

Ta końcowa część dramatu łączy wszystkie najważniejsze motywy Dziadów cz. 3 - od patriotyzmu, przez poświęcenie dla ojczyzny, po nadzieję na przyszłe wyzwolenie. Mickiewicz pokazuje, że walka o wolność może jednoczyć narody ponad podziałami.

Nie ma nic odpowiedniego? Sprawdź inne przedmioty.

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity zostało wyróżnione przez Apple i widnieje się na szczycie listy w sklepie z aplikacjami w kategorii edukacja w takich krajach jak Polska, Niemcy, Włochy, Francje, Szwajcaria i Wielka Brytania. Dołącz do Knowunity już dziś i pomóż milionom uczniów na całym świecie.

Ranked #1 Education App

Pobierz z

Google Play

Pobierz z

App Store

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

4.9+

Średnia ocena aplikacji

15 M

Uczniowie korzystają z Knowunity

#1

W rankingach aplikacji edukacyjnych w 12 krajach

950 K+

Uczniowie, którzy przesłali notatki

Nadal nie jesteś pewien? Zobacz, co mówią inni uczniowie...

Użytkownik iOS

Tak bardzo kocham tę aplikację [...] Polecam Knowunity każdemu!!! Moje oceny poprawiły się dzięki tej aplikacji :D

Filip, użytkownik iOS

Aplikacja jest bardzo prosta i dobrze zaprojektowana. Do tej pory zawsze znajdowałam wszystko, czego szukałam :D

Zuzia, użytkownik iOS

Uwielbiam tę aplikację ❤️ właściwie używam jej za każdym razem, gdy się uczę.

Zarejestruj się, aby zobaczyć notatkę. To nic nie kosztuje!

Dostęp do wszystkich materiałów

Popraw swoje oceny

Dołącz do milionów studentów

Rejestrując się akceptujesz Warunki korzystania z usługi i Politykę prywatności.

Dziady cz 3 - streszczenie, quiz i najważniejsze informacje

user profile picture

Magdalena Rak

@magdalenarak_imu3

·

27 Obserwujących

Obserwuj

"Dziady cz 3" to jedno z najważniejszych dzieł polskiego romantyzmu, które przedstawia losy głównego bohatera Konrada i jego walkę o wolność ojczyzny. W utworze przeplatają się wątki patriotyczne, mistyczne i osobiste, tworząc złożoną opowieść o poświęceniu dla narodu.

Kluczowym elementem utworu jest "Wielka Improwizacja", w której Konrad prowadzi dramatyczny monolog, stawiając się w roli wieszcza narodowego. Ten fragment pokazuje wewnętrzną walkę bohatera, jego dumę i pragnienie władzy nad duszami narodu. Motywy w Dziadach cz 3 koncentrują się wokół patriotyzmu, mesjanizmu i walki o niepodległość. Szczególnie istotny jest motyw ojczyzny, przedstawiony jako cierpiąca matka, oraz motyw męczeństwa narodu polskiego. Utwór zawiera również wątki związane z przemianą wewnętrzną głównego bohatera, jego buntem przeciwko Bogu i ostatecznym odkupieniem.

W dziele występują liczne nawiązania do rzeczywistych wydarzeń historycznych, w tym do procesu filomatów i filaretów. Dziady cz 3 problematyka obejmuje zagadnienia związane z rolą jednostki w społeczeństwie, odpowiedzialnością za naród oraz konfliktem między racjonalizmem a mistycyzmem. Ważnym aspektem jest również poświęcenie dla ojczyzny, które przejawia się w postawach różnych bohaterów, szczególnie w scenach więziennych. Mickiewicz mistrzowsko łączy elementy realistyczne z fantastycznymi, tworząc wielowymiarowy obraz polskiego społeczeństwa w okresie zaborów.

4.02.2023

21994

 

2

 

Język polski

697

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Dziady część III - Budowa i najważniejsze elementy dramatu

Dziady cz 3 streszczenie to złożona analiza dramatu romantycznego Adama Mickiewicza. Utwór składa się z kilku kluczowych części: Dedykacji, Prologu oraz dziewięciu scen i Ustępu. Akcja rozgrywa się głównie w Wilnie i Warszawie w latach 1823-1824, podczas prześladowań polskiej młodzieży przez władze carskie.

Definicja: Dramat romantyczny charakteryzuje się synkretyzmem rodzajowym (połączenie epiki, liryki i dramatu), fragmentarycznością oraz kompozycją otwartą.

Najważniejszym elementem Dziadów cz 3 jest przemiana głównego bohatera z Gustawa w Konrada. Ta transformacja symbolizuje przejście od miłości osobistej do miłości patriotycznej. Gustaw, romantyczny kochanek, przemienia się w Konrada - bojownika o wolność narodu.

W utworze występują liczne motywy w Dziadach cz 3, w tym motyw walki dobra ze złem (psychomachia), motyw snu i jawy (oniryzm), oraz elementy fantastyczne. Szczególnie istotny jest motyw ojczyzny Dziady cz 3, który przewija się przez cały utwór i stanowi jego ideowe centrum.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Wielka Improwizacja - analiza kluczowego monologu

Wielka Improwizacja Dziady cz 3 stanowi kulminacyjny moment dramatu. To monolog Konrada, w którym bohater prowadzi duchową walkę z Bogiem o los Polski.

Cytat: "Nazywam się Milion - bo za miliony kocham i cierpię katusze" - te słowa najlepiej oddają istotę Wielkiej Improwizacji interpretacja.

W czasie swojego monologu Konrad przechodzi od poczucia własnej wielkości jako artysty do bluźnierczego buntu przeciw Bogu. Wielka Improwizacja - streszczenie pokazuje, jak bohater oskarża Stwórcę o obojętność wobec cierpienia narodu polskiego, porównując Go do cara.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Mesjanizm i symbolika religijna w dramacie

Dziady cz 3 problematyka koncentruje się wokół idei mesjanizmu narodowego. Mickiewicz przedstawia cierpienia Polski przez pryzmat męki Chrystusa, tworząc paralelę między losem narodu a historią zbawienia.

Definicja: Mesjanizm to koncepcja filozoficzno-religijna, według której naród polski, podobnie jak Chrystus, cierpi za grzechy innych narodów i poprzez to cierpienie przyczynia się do duchowego odrodzenia ludzkości.

Dziady cz 3 najważniejsze informacje zawierają się w scenach wizyjnych: Widzeniu Księdza Piotra i Widzeniu Ewy. Te fragmenty przedstawiają przyszłe zmartwychwstanie Polski i nadają cierpieniu narodu wymiar sakralny.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Historyczny i patriotyczny wymiar utworu

Dziady cz 3 opracowanie nie byłoby pełne bez uwzględnienia kontekstu historycznego. Utwór powstał jako reakcja na represje wobec młodzieży wileńskiej, szczególnie proces filomatów i filaretów.

Przykład: Opowiadanie Sobolewskiego o wywózce młodych Polaków na Sybir stanowi jeden z najbardziej przejmujących fragmentów dramatu, ukazujący poświęcenie dla ojczyzny.

Dziady cz 3 plan wydarzeń obejmuje autentyczne wydarzenia historyczne, które Mickiewicz przekształcił w wielką metaforę narodowego cierpienia i przyszłego odrodzenia. Dramat łączy realizm historyczny z wizyjnością i fantastyką, tworząc dzieło o uniwersalnym przesłaniu patriotycznym.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Sen Senatora i Salon Warszawski - Analiza Kluczowych Scen w Dziadach cz. 3

Sen Senatora stanowi jedną z najbardziej znaczących scen w Dziadach cz. 3, ukazującą wewnętrzne rozterki i lęki przedstawiciela carskiej władzy. Nowosilcow, główny antagonista dramatu, doświadcza koszmarnego snu, który odsłania jego prawdziwe oblicze. W tej scenie Mickiewicz mistrzowsko wykorzystuje symbolikę zwierząt (pająk, mucha, osa, grzechotnik) do zobrazowania dręczących senatora wyrzutów sumienia.

Definicja: Salon Warszawski w Dziadach cz. 3 reprezentuje dwa przeciwstawne środowiska: lojalistów (Towarzystwo Stolikowe) oraz patriotów (Towarzystwo Przy Drzwiach). Ta dychotomia odzwierciedla ówczesny podział społeczeństwa polskiego.

Szczególnie istotna jest analiza języka używanego w salonie - francuszczyzna lojalistów kontrastuje z polszczyzną patriotów, co podkreśla fundamentalne różnice między tymi grupami. Elita skupiona wokół stołów reprezentuje obojętność wobec spraw narodowych, podczas gdy młodzi patrioci, w tym Niemojewski, Januszkiewicz i Wysocki, aktywnie angażują się w walkę o wolność ojczyzny.

W kontekście problematyki Dziadów cz. 3, scena ta stanowi krytyczne spojrzenie na postawy społeczne w okresie zaborów. Mickiewicz umiejętnie łączy elementy realistyczne z symbolicznymi, tworząc wielowymiarowy obraz ówczesnego społeczeństwa.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Bal u Senatora - Symbolika i Znaczenie w Kontekście Dziadów cz. 3 opracowanie

Bal u Senatora to scena kluczowa dla zrozumienia motywów w Dziadach cz. 3. Szczególnie poruszające jest spotkanie z Matką Rollisona, które stanowi przykład konfrontacji niewinnej ofiary z bezwzględnym systemem represji.

Przykład: Symbolika "lawy" i "skorupy" w tej scenie:

  • Skorupa: zewnętrzna warstwa społeczna hamująca działania patriotów
  • Lawa: ukryta siła narodu polskiego, gotowa do wybuchu

Postać Senatora zostaje przedstawiona w sposób wielowymiarowy, z wykorzystaniem kontekstów mitologicznych (Król Priam, Demeter i Kora, Niobe) oraz biblijnych (Maria i Jezus). To złożone odniesienia podkreślają uniwersalny wymiar konfliktu między dobrem a złem, między uciskanymi a ciemiężycielami.

Mickiewicz w tej scenie mistrzownie łączy motywy w Dziadach cz. 3 - od miłości matczynej, przez poświęcenie dla ojczyzny, po walkę z tyranią. Didaskalia wprowadzają dodatkowy wymiar interpretacyjny, ukazując dwutorowość działań Nowosilcowa: terror i politykę towarzyską.

DZIADY. III
BUDOWA
DEDYKACJIA
PROLOG przemiana bohatera
AKT I
SCENA I Scena więzienna
SCENA II Wielka impronizacja
• SCENA III scena egzorcy

Ustęp i Do Przyjaciół Moskali - Finalne Przesłanie Dziadów cz. 3

"Ustęp" stanowi szczególną część Dziadów cz. 3, gdzie autor przedstawia Rosję jako krainę kontrastów. Petersburg jawi się jako miasto zbudowane na cierpieniu, którego symbolem jest pomnik Piotra Wielkiego.

Cytat: "Do Przyjaciół Moskali" zawiera znaczące słowa: "Jeśli wolność zaświta na ludzkim niebie, Może się jeszcze kiedyś spotkamy - w niebie"

W tej części pojawia się motyw "ubi sunt?", gdzie Mickiewicz wspomina dekabrystów - rosyjskich rewolucjonistów. Poeta podkreśla swoją rolę jako świadka historii i głosiciela prawdy o sytuacji politycznej. Jest to szczególnie istotne w kontekście problematyki Dziadów cz. 3 i jej uniwersalnego przesłania o walce z tyranią.

Ta końcowa część dramatu łączy wszystkie najważniejsze motywy Dziadów cz. 3 - od patriotyzmu, przez poświęcenie dla ojczyzny, po nadzieję na przyszłe wyzwolenie. Mickiewicz pokazuje, że walka o wolność może jednoczyć narody ponad podziałami.

Nie ma nic odpowiedniego? Sprawdź inne przedmioty.

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

Knowunity zostało wyróżnione przez Apple i widnieje się na szczycie listy w sklepie z aplikacjami w kategorii edukacja w takich krajach jak Polska, Niemcy, Włochy, Francje, Szwajcaria i Wielka Brytania. Dołącz do Knowunity już dziś i pomóż milionom uczniów na całym świecie.

Ranked #1 Education App

Pobierz z

Google Play

Pobierz z

App Store

Knowunity jest aplikacją edukacyjną #1 w pięciu krajach europejskich

4.9+

Średnia ocena aplikacji

15 M

Uczniowie korzystają z Knowunity

#1

W rankingach aplikacji edukacyjnych w 12 krajach

950 K+

Uczniowie, którzy przesłali notatki

Nadal nie jesteś pewien? Zobacz, co mówią inni uczniowie...

Użytkownik iOS

Tak bardzo kocham tę aplikację [...] Polecam Knowunity każdemu!!! Moje oceny poprawiły się dzięki tej aplikacji :D

Filip, użytkownik iOS

Aplikacja jest bardzo prosta i dobrze zaprojektowana. Do tej pory zawsze znajdowałam wszystko, czego szukałam :D

Zuzia, użytkownik iOS

Uwielbiam tę aplikację ❤️ właściwie używam jej za każdym razem, gdy się uczę.