Knowunity
Dziel się wiedzą
Język polski /
Wesele Stanisława Wyspiańskiego
Laura Dziuba
7 Followers
15
Udostępnij
Zapisz
Podstawowe informacje o utworze, bohaterowie, spotkania ze zjawami, znaczenia symboliczne
3
Notatka
WESELE Czas akcji: 20/21. 11. 1900v. • Miejsce akcje: Bronowice pod Krakowem GENEZA Wyspiański zainspirował się weselem Lucjona Ryolla (pocty) i Jadwigi Mikołajczykówny (chłopki). Uroczystość odbyła się 20.11. 1900v. w poolkrokowskich Bronowicach w domu Włodzimierzo Tetmajeva (mioolopolski malarz, przyrodni brat Kazimierza Przerwy - Tetmajova). KOMPOZYCJA UTWORU • akt I realistyczny • akt I fantastyczny (symboliczny) • akt III połączenie konwencje fantastycznej z realistyczną BOHATEROWIE Inteligenci Pan Miody Poeta Dziennikarz, Gospodana Jasiek Klimino. Radczyni J - chłopii Panna Mioola. Wzajemne velacje Wyście sobie, a my sobie Kazolen sobie vzepkę skvobie ) ) Czepiec Gospodyni i Cytat ten wskazuje na brak jakichkolwiek relacja myroxiny podzion międky nimi. Spowodowane jest to brakiem wiedzy i nieznajomością siebie nawzajem. Ich nieufność wynikała z przeszłości (vabacja galicyjsko. 1864 v.). Między nimi panuje pozorno, xgoo. Pookkiał społeczeństwa ukazuje Spotkanie Hetmana x upiovem.. SPOTKANIA • Spotkanie nr 1.... 12V ZE ZJAWAMI A HE Do Isi przychooki chochot. Zapowiado, on przybycie kolejnych zjaw. Spotkanie nv 2 Do Marysii przychoolki wiolmo. Jest to spoolkanie olawnych kochanków. Wiolmo to były narzeczony który xmovi na obczyźnie. Symbolizuje ono romantyczną i nieprzemijającą miłość. Spotkanie nr. 3 Do okxiennikarza przychocki Staniczyk. Zjawa był nadwornym biaxnem króla Zygmunta Stavego. Stańczyk jest obrazem sumienio veolak tovo.. Spotkanie ukazuje bankruolxtwo ideaowe Dziennikarza i całego obrazu Stańczyków. Spotkanie nv 4. Do Poety przychoolzi rycerz (zawiszo; (zarna). Jest to symbol troski o wol. Le sceny uypływa oskavženie poezji o brak motywu patriotyzmu. Spotkanie nv. 5 Jest to spotkanie Pana Młodlego & Hetmanem - Franciszek Ksawery Branicki (uczestnik konfedevorje Targowickiej). Spotkanie symbolizuje zolvadę. Hetman zavzuca Panu Mioolemu, xe xhanbil stan szlachecki biorąc sobie xa xonę Jadwigję. Łączy ich szlacheckie pochodzenie....
Pobierz aplikację
Le spotkania wynika oskarżenie wobec inteligencje, ze nie wiele się rozni ool olawnej szlachty, ktova doprowadziła do upadku Polski. Spotkanie nv 6 Do okiada przychooki upiór (Jakub Szela - przywool.co. vabacje galicyjskiej). Jest to symbol zemsty low no szlachcie. Ze spotkania wynika, xe chłopi nadal so agvesywni Spotkanie nv 7 Do Gospodarza przychooki Wernyhova. Spotkanie ma na celu zachęcenie Gospodarza do poprowadzenia powstania. SYMBOLE 1. przedmioty ioty vog. wolności kaduceusx chaos, spor polityczny sznur - niewola, która została Polsce po zapvze paszczeniu skansy odzyskanie chata - cały kraj / społeczeństwo czapka z pawim piovem - prozność, dbanie własny interes i rzeczy materialne kiota poolkowa szczęście szansa na odzyskanie niepodległości i - 2. krzak vozy - noivool w niewoli, w którym Hi się naolzieja nie wolności 0 sceny chocholi taniec - stan Polski maraxm, uśpienie - koło taneczne - bierność navoolu, brak inicjatywy zgubienie navodu zaprzepaszczenie szansy na odzyska nie poolległości
Język polski /
Wesele Stanisława Wyspiańskiego
Laura Dziuba
7 Followers
Podstawowe informacje o utworze, bohaterowie, spotkania ze zjawami, znaczenia symboliczne
184
2496
Wesele Stanisława Wyspiańskiego
Notatka na temat Wesela
3868
44782
Wesele
Wesele notatka
48
500
Wesele
notatka z "Wesela" Wyspiańskiego
34
667
„Wesele”
„Wesele” Stanisław Wyspiański
212
4367
Wesele
Wesele - bohaterowie, najważniejsze motywy
710
11332
wesele
stanisław wyspiański
WESELE Czas akcji: 20/21. 11. 1900v. • Miejsce akcje: Bronowice pod Krakowem GENEZA Wyspiański zainspirował się weselem Lucjona Ryolla (pocty) i Jadwigi Mikołajczykówny (chłopki). Uroczystość odbyła się 20.11. 1900v. w poolkrokowskich Bronowicach w domu Włodzimierzo Tetmajeva (mioolopolski malarz, przyrodni brat Kazimierza Przerwy - Tetmajova). KOMPOZYCJA UTWORU • akt I realistyczny • akt I fantastyczny (symboliczny) • akt III połączenie konwencje fantastycznej z realistyczną BOHATEROWIE Inteligenci Pan Miody Poeta Dziennikarz, Gospodana Jasiek Klimino. Radczyni J - chłopii Panna Mioola. Wzajemne velacje Wyście sobie, a my sobie Kazolen sobie vzepkę skvobie ) ) Czepiec Gospodyni i Cytat ten wskazuje na brak jakichkolwiek relacja myroxiny podzion międky nimi. Spowodowane jest to brakiem wiedzy i nieznajomością siebie nawzajem. Ich nieufność wynikała z przeszłości (vabacja galicyjsko. 1864 v.). Między nimi panuje pozorno, xgoo. Pookkiał społeczeństwa ukazuje Spotkanie Hetmana x upiovem.. SPOTKANIA • Spotkanie nr 1.... 12V ZE ZJAWAMI A HE Do Isi przychooki chochot. Zapowiado, on przybycie kolejnych zjaw. Spotkanie nv 2 Do Marysii przychoolki wiolmo. Jest to spoolkanie olawnych kochanków. Wiolmo to były narzeczony który xmovi na obczyźnie. Symbolizuje ono romantyczną i nieprzemijającą miłość. Spotkanie nr. 3 Do okxiennikarza przychocki Staniczyk. Zjawa był nadwornym biaxnem króla Zygmunta Stavego. Stańczyk jest obrazem sumienio veolak tovo.. Spotkanie ukazuje bankruolxtwo ideaowe Dziennikarza i całego obrazu Stańczyków. Spotkanie nv 4. Do Poety przychoolzi rycerz (zawiszo; (zarna). Jest to symbol troski o wol. Le sceny uypływa oskavženie poezji o brak motywu patriotyzmu. Spotkanie nv. 5 Jest to spotkanie Pana Młodlego & Hetmanem - Franciszek Ksawery Branicki (uczestnik konfedevorje Targowickiej). Spotkanie symbolizuje zolvadę. Hetman zavzuca Panu Mioolemu, xe xhanbil stan szlachecki biorąc sobie xa xonę Jadwigję. Łączy ich szlacheckie pochodzenie....
Pobierz aplikację
Knowunity
Dziel się wiedzą
Le spotkania wynika oskarżenie wobec inteligencje, ze nie wiele się rozni ool olawnej szlachty, ktova doprowadziła do upadku Polski. Spotkanie nv 6 Do okiada przychooki upiór (Jakub Szela - przywool.co. vabacje galicyjskiej). Jest to symbol zemsty low no szlachcie. Ze spotkania wynika, xe chłopi nadal so agvesywni Spotkanie nv 7 Do Gospodarza przychooki Wernyhova. Spotkanie ma na celu zachęcenie Gospodarza do poprowadzenia powstania. SYMBOLE 1. przedmioty ioty vog. wolności kaduceusx chaos, spor polityczny sznur - niewola, która została Polsce po zapvze paszczeniu skansy odzyskanie chata - cały kraj / społeczeństwo czapka z pawim piovem - prozność, dbanie własny interes i rzeczy materialne kiota poolkowa szczęście szansa na odzyskanie niepodległości i - 2. krzak vozy - noivool w niewoli, w którym Hi się naolzieja nie wolności 0 sceny chocholi taniec - stan Polski maraxm, uśpienie - koło taneczne - bierność navoolu, brak inicjatywy zgubienie navodu zaprzepaszczenie szansy na odzyska nie poolległości