W klasie 8 uczniowie uczą się nazewnictwa soli, które pochodzi od nazw kwasów tlenowych, kończących się na -an, oraz kwasów beztlenowych. Przykłady to CaCO3 - węglan wapnia, Cu₂ CO₂ - węglan miedzi I, i Fe (CO3)/3 - węglan żelaza (11). Inne przykłady to azotany - NaNO₂, azotan (V) glinu - AL (NO3)3, fosforany - H₂PO4, fosforan (V) żelaza - PO4, fosforan v potasu - K3PO4, siarczan (V) - H₂SO4, siarczan (N) - Ag2SO4, siarczan (VI) srebra - Cu" 504, i siarczan (V) cynku - PLN(50)2.
Dalsze przykłady soli to siarczan (IV) cynku - Zn5, siarczan (IV) żelaza - Fe(50)23, chlorek wapnia - CaCl₂, siarczek magnezu - MgS, chlorek miedzi (1) - Cui, węglan rtęci (11) - Hg"CO₂, chlorek miedzi (1) - Cui, siarczan (VI) cynku - Zn"SO4, siarczek potasu - K₂S, i fosforan miedzi (11) - Cu₂(POL).
Inne nazwy soli to siarczan (VI) baru (11), azotan żelaza, siarczek srebra (1), fosforan (V) wapnia, i azotan - NaCI.
Przeprowadzając test rozpuszczalności soli w wodzie, zauważyć można, że sole rozpuszczające się w wodzie przewodzą prąd i ulegają dysocjacji. Przykłady soli dobrze rozpuszczalnych to NOU, słabo rozpuszczalnych CaCO3, a nie rozpuszczalne to Ca3(PO4)2.
Przykłady reakcji zobojętniania to H₂SO4 + 2KOH → K₂SO4 + 2H₂O, oraz H₂ + 5O2 + 2K+ + 2OH¯¯ → 2H₂O + 2K² + 5O2.
Za pomocą wzorów i nazw soli, uczniowie mogą lepiej zrozumieć rozpuszczalność soli w wodzie oraz zobojętnianie reakcji.