Listy formalne - reklamacje i zaproszenia
Pisząc list z zażaleniem po angielsku (complaint), zacznij od "I am writing to complain about..." lub "I am quite disappointed with...". Wyraź swoje niezadowolenie używając mocnych zwrotów jak "I am extremely upset" czy "I was given misleading information".
W zakończeniu reklamacji warto dodać czego oczekujesz: "I demand a full refund at once" lub "I feel I am entitled to a partial refund in addition to an apology for the inconvenience caused". Formalny list zakończ zwrotem "Yours faithfully" (gdy nie znasz nazwiska adresata) lub "Yours sincerely" (gdy znasz nazwisko).
Przy pisaniu zaproszenia po angielsku (invitation) używaj zwrotów takich jak "I am writing on behalf of..." lub "We are holding a...". Podaj kluczowe informacje: miejsce, datę i cel wydarzenia używając "The event will take place..." lub "It will be held in...". Zakończ uprzejmie: "We would be very pleased if you could attend" lub "We look forward to seeing you at...".
Wskazówka: Pamiętaj, że w liście formalnym nie używamy skrótów, emotikon ani zbyt potocznego języka. List z zażaleniem powinien być stanowczy, ale zawsze kulturalny!