Knowunity
Dziel się wiedzą
Język polski /
,,Dziady" cz. 3 Adam Mickiewicz
Olliwiaa
5 Followers
21
Udostępnij
Zapisz
Przygotowałam szczegółową notatkę z 3 części ,, Dziadów" Adama Mickiewicza. Miłej nauki!
4/5
Streszczenie
Dziady!!! Adam Mickiewicz wienie calej Cetting Geneza - 1830/31- powstomie listopocdowe 1832- wydamie Prolog miejsce ockcji - Wilo, klasator ojców _Bocaylianów - jeolna ściama przylega do. - ścia my kościoła mu •Anioł Stroa - opiekuje się dzieckiem spiewa pieśm, pojawił się na prośbę moutki, ktoia umarła ( modlitwy a miela), stacia się amaleść w dziecke obbio, mimo tego, je jego 2 Lolosza mu pod saczególną opiekę - chlopies byl sioiote.. •Bil chlopca olloctego, żeby był psychichmie -silniejszy, zeby był odhormy miesacysia ! 1 abrayolla. To dziecko jest wybroume -> może być wyjątkow np. 2 powook 120 strauto make ma Gustaw - imoly wiolvolista, wybitny, wyjętkowy -> wychowanie stresowe - tack jak Halkan - Komiod Wallenrod" •Medicy uważają 120 smy to przy pommienie, wspomnienie, więsień się a mimi mie agoolea, widzi siebie jako wieszcza wychowanie. go -> tak uk sa tolto wolo, sogolai, 2e sem jest Marzeniem, przy sałością -> motyw smu sem jako przepowiednia WIES2C2- poeto, ктогу шрбуша па maród twórczosun 3 est jak prorok (propeto • Oluchy a leweji a procwel stiony się nim _opiekuję (podzivuł) noc /olaień - alo dobro Jewa/piowa - 210 / dobro -podcaas mocy miesdoye muw Chustowka emocjonalma, nastrojowa ?) • glowie @więzień swada de 20cwsze będzie w _niewoli, nawet jock ojo wypusaza Zolejmą koy olenki - wplynie to na jego i oluszę nie będzie mógł mówić w języku 1 - nie posłowne amaczenie. ↓ smu mms Redes se Komioide proemiona. Gustawa pooksas SCENAI - martyrdogia polskiej miextiesy - miejsce - Baaglionista cela, Wigilia, Bode -Narodbenie 1 •Skąd wię amiowie wiedzą rze jest Wigilio, ? -- słyszą, ponieważ są obok kośúpla, zakon mie wiedzieli nocwet jaka...
Pobierz aplikację
jest olocta. •Stwierdzili, że jest to ważny dzień - Kapial -pozwolilaaby spędzili go w celi Kamiocoke - Pro2mawioye o działaniach Nowo silcowa. mor Syberię I wywożemiu mjodaipay cierpienię о -> PSYCHONANIA walka o olusaç całowieka Biblia - odolaie lemie światłośu ool ciemności może być to też metafora -> nie docwsze człowiek uwolni się od problemów, praesalosu - cię ako będki. praostać myśleć o tok tragicznej sytuoryi i Zostanie to 2 mami, strach Zmiana wartości, chociacktei - stoppe się "imnym" calowiekiem imię Koniad- awiązok a 2 Komiadem Walleniodem. wiedziodrae ditwa bea miogo nie wygia ( kiaty przyje mniome okma- opis zorkomu Nowosilcom- postać ocutentyczna vosabia zło na ziemi - jest złym alym całowiekiem, iosyski polityk T -pizoślaśladowaniv W więziemiu... 。 waiunkach pomujących 1 Tomasa - jeden a założycieli Filometón i filaretón. Znajdują się w więzienie -pizca ten spisek, mimo tego, że byli to mlodzi, wartościowi ludzie -weis 50-ich rozmowy -wywożemiu noc. Syberię. mu Nowosilcow boul się cora _mic wimmych ludzi, by mu -osaukuje, kloumie - Tomosa - stwieżoka, że ma A Toa mowa obowię a ek _cierpieć you ojcayane, poświęcić życie olla -immych, z miesiemie tego bólu. tortury: •Wa sile wsti • glød, brak smu, bez picia, wabudzenie lęków, no tortung fizyczne i psychicame Rosji, aios atuje się pizypoobbai, & Jancz ewski jock dorośli c okiutme trakto were), opowiocola 。 fyminnym wie Smiom -pizykie emocje towarzyszą mu Towarzystwo Filomotow i Filaretów oficjame działanie - towarzystwo nocukowe m> spisek prayjadmi, entuaјаат ~> znienawidziony tak jack coci Rosji L toyme orgomizaje ( protesty), hasta portiotycame Youn Sobolewski - wielzied jack wywożą Syberię (kibitki), był tego Tuolai na. Świadkiem, wiącod ze śledztwa, stock obok kościoła, modle dzieci traktowore motyw cierpienia, poświęconr moana dai praykiad a костіснії па soomie" 7 • Porównanie Jamczewskiego olo Napoleone Bonaparte - tortury go amisaczyły. - fizycamie cale wysalach atmient, pozostał dummy. Wasilewski - 2 mi szczony 201 mierze mjośli jego ciato, poiów mamia olo ciała yeausa 260 weis. Wojsko milczy, bo boję się cała mLockończenie opowiadomia Sobolowskiegom ・ofiaia dziecimma - ofiara polskiej młodzieżj -> mieli cale ayce pized sobą, (cierpienie dzień bardziej waiossa luokail', połównanie do ofiary Yeausa - Maryin cierpiela, goly Sym umieral. Im Nie wszyscy Rosjanie są éli algjest caur, immi też jerpię. P Jankowski - 360 wers piosenka Jankowskiego vaywa stwierdzenia. Jesus Maryia. 1 - poolkroślenie ale mie wierzy, de Jeaus i Moliyja spiayjoyą Polak on bluámiocicza pieśm, mie odrzuca wiary, ode mie czuje opieki wsparcia, jest diezyg mewamy - poddał się Feliks 920 weis- piosenka nie traci mocobieji staja się być wesoly, mimo, że -Pęka mu seice Дека L nie amoją świata bez strocchu Me. esjamizm X 20102 enia: • polska odlegia szcze gole role. w dziejach świata - zmarty- ch stanie tak jock chiy stus.. odzyska nic poollegiosí i poprowadzi imme maiodly kontekst history-uzmy nie wsayscy niemcy yoli áli nie moono.. wraucai wsay stkich olo jednego wara" worame ! 2 wątpił reakcja Komioola. w swoją wiaię, ale nie poewala bluśmii imieniz Maryi- stoje w obronie. mimo, de jest daleko od wiory - dekolog optymiam. 11 maobiliz umioia ostatnie ( Comia - 11 dawsze ja wiernie poddomy piacować będe olla cocia będzie pracować ciężko cale ma Mocolzieję że będzie to zemsta olla cocia who palmi -> piaca Będzie cierpliwy, che seby amalazi się ktoś, kto zabije caia Celaya mm > Locbicie cora, cierpliwość, слага, ollugofalowe dzielanie Komioco pieśń - ok 4.70 weis Lemści się mimo wszystko, now wet jośli ma te Gamai piawa boskie Kiwawa demsto na caía pieśm Szaleństwa MAKA Zamienia się zaczyna się 2 mim olziai coś złego V maja improvis a you - woodblestie. Komiad spoglede naświet zodiy profola prorok. Widki kiuka - jest blady molleje, Stabmiz, amienyt, amineyi się z Kiukiem, połównuje siobie do oita, myślirze jest silny, wolny. Rospocz stoi na jego drodze. IMPROWIZAGYA prog gotowanie do wielkiej improwizov: -> częste romantyka walko. Je samym sobę i Walka dobre azien orzel symbol wolnośy 20 przeczenie tego iże myślel, je ja nie będzie wohy - proolog kiuk - symbol cocia, Emilice ( SCONAII WIELK A IMPROWIZACJA motyw Koniad Zalizuca Bogu, żeklamie, że ・jest miloście - stouwia siebie ma równi 2 Bogiem - konfiguiaip & Bogien kocha maród, ale chce nim wiadać. _vważa, 20 tylko somotny całowiek jest - wartościowy. gaidai inmymi, praypisuje sobie moc twórcy Luważa de mediccy, protocy, którzy piszą olla ludzi są gorsi; sądu, io jest silmy •chi usaczęśliwic luola cale cho toz mimmi wlocoai jest skupiony mo sobie, go przestań • jest ponad immymi, myśli że jest mieśmiertelny walizy o marod •bitwa na seica & Bogiem - che iządzić budzkimi olusacami Uważa ide: •mocióol Gerpia Bog popełnia błędy, Bog nie ma vilvi walkow głosy a lewej i calo m> monolog ms ego słowa nie są wstanie poabiliai myśli O 。 jego doszę dobio p.rocwei zmieszanie myśli w głowie - m ▼ ogienicu relada a twoicommi [130 wris] poe ajo tworzona olla Tuolzi nie jest prowakiwa pogarda, pycha non omnis moria - nie wszystle one oolmosi się do Boga ironicamie bunt шовес Вода (księgi! mą₂oliość, a mie miłość psychomachia WZROST NAPIĘCIA с падуша Вода сосем осотаа • coroca borolziej wonosi się a Guntem przeciwko Bogu, nie wierzy że Bógiest dooty popelnia bicoly olla mociool € procwólobodobnie Koniad osłabi, dlatego, że dostał otako epilepsii ✓ SEE NA ILI 수 • wchodzi ksią dz Piotr fue epoce combnty 2 mc uważene, że osoba (choia psychicznie jest wybrana przez Boga. nie 2 wykła wiażliwes, e moyenalnosí... egaorcyzmy, Komiad przewiduje paysałoś;- skok watchień myslia umioio - Księ oz Piet, go ratuje 2 ५ 1 tak mocy pickiefro - argumenty ize nie pozwolid bluamic imienia Maryiii. kocha mociód bunt dla macrod. przea Nowosilcome - sen SCENA IV dem wiejski pool dworer. Ewa wspomina olusze wie âmidu, Konieola, modli się e uwięziomych można je zalicys do, aniołów " - mistycamy robi to olla nocroolu poświęca oloszec PROMETE 12 M ? ~ 7 -> proroctuo bunt przeciwko 1 Bogu olla dobie narodu odniesienie dlo iepilog Komiocol pojowia się tylko we wspomnieni SO NAV Ponie obliczem - prochemi niczem Postoce Ksigola Piotra cela księ ola Piotra - • modli się -pilotyam- uciecation przed problemomi God! - Francia -> jest jak poncjusz piłatı Yeaus = Polska caym że ja jestem pized Twym // ¿mię ir laterdzieści catery" Maryja = Wolność Maryja to womocść stojąca pool kizyżen Polska jak chrystus amount wych starie, ookupienie świeta SCENAVI Diabelli Plabel !!, B.dzebur. Wilno, Waiszowa i dwów to coly a obói rosyjski wywooki się a Lakonu co mood ktorymutia, sowany jest mociód polski Lołnione Pekus, Bows, Moskel - Austria, Presy, Rosja € tego samego Jacek Soplica. dakon Bernardyn on symbolika & Kultury ayolouskiej Adam a -pool postacie Kamio do Mickiewicz wiotział siebie -> Wpływ alych oluchow ma. duszę śpięcego sencetoa • wizjer wielkiego wiadcy, ktorem wsaysay.__ 2012 dros212ą 怎 •wizja grobu i gmicia, strach, podliapque Tobaki € • daske pują diably- - zebianie polowy dusy jogo, aby a powiotem ją umiosi wibrechej - Phe streni wątek mesieniame naidd dźwika kaya ponouncerige -> występowanie poetyki cecha oli ometi Mowosillow - ميمممقة لسفة snu jest mord diabłoni ·siebioriuble- symbol pieniędzy on som stiach таю добле tak naprocwolę nikt mu mie a aadiości, tylkue go nienawidzą spado on aidėka - on tea ma - w sobie strach - pokowuje tocáo te a 2 jest całowiekiem, ktøy się boi -- praca ośmieszenie go goccaymamy się mniej go bai SCENAVII Salon wowisdowski datro calon procwa • toweray stwo pray ola wiach polski potrieci, miochi luote SKLAD STOS UNE ♥ JE LYK kody, ci który oltena wow na - o feraźniesayun wyorocnion Je wou towary stwo stolikowe TEMAT ROZMOW bieraqe sprawy, polityk, zabony, bale, zały, że niema w Warszawie temetyka pow a sma Nowosilcowe, save golnie ta francuski DO 2 ABORCÓW praychylność kariana, podporądkowanie. LITERATURA -> kom wen ja proteska ↓ ośmiese enie go -> fchorostwo, boi się COLTOL wielcy sarkazm Stolot me wysięcić ironia, vomeni praez Plwojmy na to skompę tosion, alemy, generelowie, oficeranje i zasting do glebi!!! ↑ olwie warstwy społecane- kontekst społeczeństwo dobio/aio kontekst history co my mp. Karykatury Hitlera komią - Wysocky: a lase navod jest, jould Coway I wis Rch simma i twardar Suchoc& plug we wos lecz wewnetrnego ognia ← nie mają takiego samegjo dolenia na temet opowindo 0 Cichouskim. Į wniosek Tizeba być Tasem, trzeba umieć se muona.- nejlepsa 100 let sobę rozmocciać wstecz, pochweła now Quezie francuska SCENA VU Balu semotora - Wilo. okiut my beawoogle day sayolery. -ále się odnosi do Pomni Rollinson, ktoia. -jost niewidomą memą iktoia che się _doborzi e synen, lęko żyje syna -chu oma wierzyć wbrew całemu świet, de pomoże on jej dziaku Pelikan Plokter, Bajkou - wspolpraa 2 Nowosilcown opowiadanie proypowilsy! Co moją uświadomić ? Kaia 20 popelnione gidechy - śmierć 4 -> Moygoista -> estreanie 1 07012 Pojowia się Komiad. a tack epilepsii powiniem wziąs: to do seicer pelen pokoy i spokoju księdz wywołuje w nim a Netpienie. Planowed yabice syno. Peni Rollinson. ( - ( droga do pidemizy piosi o modlitne pokony SCENA IX. Moc Dzjondón Problem winy i kay La popémiore grechy spe restenie młodzieży na półno Obned-na widmo Doktora : Bojkowa motyw okiucieństwe Nowosilcom 8 > Doktor poia à enie piorumem- tack jak, Bellacryma - motyw a broomi i kory -> księ olz Piz tr umilia -deio vizuć Spokoj i pokoral - Koays4 joikis cytet Kobieta i GustaR czekaje nor duchar margle I widzą kibithi joidae ma polna prawdopoddomic -a moyduje się town Koniad - Gestar. - mojmo, dai odniesienie dla 11 częsy dlaiocolon "O kobilto! Twoj Kochoreh Abbo amienił ojcow wlare, Albo aming imię store. U Droga do Rosji _mowi oludziach iktory są daleko, mieschong silmi iale nie wiadomo po ktorej są stromil- luo 40 2e__ wsi ek- Tek s te S LAN Przedmieścia stolicy opis, jocolący a daleka zesłonnicy. Petersburg. imo starati i miodaki hrole i mocklad finomsoy, & yue podday in -> miasto -> wielha metropolia I S 2011 marszeth, olony unędnik i wyżyny 9 Do Pray,acial Moskali. • oczekuje oolwagi • saa mujefych, który są prześladowan kojolas treba się ich ростут + różnica społocisture liczne porównanin. olo awierat Licoidę z сати
Język polski /
,,Dziady" cz. 3 Adam Mickiewicz
Olliwiaa
5 Followers
Przygotowałam szczegółową notatkę z 3 części ,, Dziadów" Adama Mickiewicza. Miłej nauki!
21
389
Czego chcesz od nas Panie
Czego chcesz od nas Panie
218
2608
świat starożytnych greków
.
32
426
Biblia notatki
Notatki z biblii. Hiob, Abraham, Kohelet, Apokalipsa, Pieśń nad Pieśniami, psalmy
208
3320
J. polski: Młoda Polska- poezja
Poziom podstawowy. Tags: poezja młodopolska, modernizm, młoda Polska, dekadentyzm, nihilizm, franciszkanizm, impresjonizm, ekspresjonizm, symbolizm, Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Leopold Staff, Jan Kasprowicz
340
4179
Średniowiecze-powtórka
notatka z działu średniowiecze, język polski rozszerzony
43
1165
Bogurodzica
kompozycja, motyw, archaizmy
Dziady!!! Adam Mickiewicz wienie calej Cetting Geneza - 1830/31- powstomie listopocdowe 1832- wydamie Prolog miejsce ockcji - Wilo, klasator ojców _Bocaylianów - jeolna ściama przylega do. - ścia my kościoła mu •Anioł Stroa - opiekuje się dzieckiem spiewa pieśm, pojawił się na prośbę moutki, ktoia umarła ( modlitwy a miela), stacia się amaleść w dziecke obbio, mimo tego, je jego 2 Lolosza mu pod saczególną opiekę - chlopies byl sioiote.. •Bil chlopca olloctego, żeby był psychichmie -silniejszy, zeby był odhormy miesacysia ! 1 abrayolla. To dziecko jest wybroume -> może być wyjątkow np. 2 powook 120 strauto make ma Gustaw - imoly wiolvolista, wybitny, wyjętkowy -> wychowanie stresowe - tack jak Halkan - Komiod Wallenrod" •Medicy uważają 120 smy to przy pommienie, wspomnienie, więsień się a mimi mie agoolea, widzi siebie jako wieszcza wychowanie. go -> tak uk sa tolto wolo, sogolai, 2e sem jest Marzeniem, przy sałością -> motyw smu sem jako przepowiednia WIES2C2- poeto, ктогу шрбуша па maród twórczosun 3 est jak prorok (propeto • Oluchy a leweji a procwel stiony się nim _opiekuję (podzivuł) noc /olaień - alo dobro Jewa/piowa - 210 / dobro -podcaas mocy miesdoye muw Chustowka emocjonalma, nastrojowa ?) • glowie @więzień swada de 20cwsze będzie w _niewoli, nawet jock ojo wypusaza Zolejmą koy olenki - wplynie to na jego i oluszę nie będzie mógł mówić w języku 1 - nie posłowne amaczenie. ↓ smu mms Redes se Komioide proemiona. Gustawa pooksas SCENAI - martyrdogia polskiej miextiesy - miejsce - Baaglionista cela, Wigilia, Bode -Narodbenie 1 •Skąd wię amiowie wiedzą rze jest Wigilio, ? -- słyszą, ponieważ są obok kośúpla, zakon mie wiedzieli nocwet jaka...
Pobierz aplikację
Knowunity
Dziel się wiedzą
jest olocta. •Stwierdzili, że jest to ważny dzień - Kapial -pozwolilaaby spędzili go w celi Kamiocoke - Pro2mawioye o działaniach Nowo silcowa. mor Syberię I wywożemiu mjodaipay cierpienię о -> PSYCHONANIA walka o olusaç całowieka Biblia - odolaie lemie światłośu ool ciemności może być to też metafora -> nie docwsze człowiek uwolni się od problemów, praesalosu - cię ako będki. praostać myśleć o tok tragicznej sytuoryi i Zostanie to 2 mami, strach Zmiana wartości, chociacktei - stoppe się "imnym" calowiekiem imię Koniad- awiązok a 2 Komiadem Walleniodem. wiedziodrae ditwa bea miogo nie wygia ( kiaty przyje mniome okma- opis zorkomu Nowosilcom- postać ocutentyczna vosabia zło na ziemi - jest złym alym całowiekiem, iosyski polityk T -pizoślaśladowaniv W więziemiu... 。 waiunkach pomujących 1 Tomasa - jeden a założycieli Filometón i filaretón. Znajdują się w więzienie -pizca ten spisek, mimo tego, że byli to mlodzi, wartościowi ludzie -weis 50-ich rozmowy -wywożemiu noc. Syberię. mu Nowosilcow boul się cora _mic wimmych ludzi, by mu -osaukuje, kloumie - Tomosa - stwieżoka, że ma A Toa mowa obowię a ek _cierpieć you ojcayane, poświęcić życie olla -immych, z miesiemie tego bólu. tortury: •Wa sile wsti • glød, brak smu, bez picia, wabudzenie lęków, no tortung fizyczne i psychicame Rosji, aios atuje się pizypoobbai, & Jancz ewski jock dorośli c okiutme trakto were), opowiocola 。 fyminnym wie Smiom -pizykie emocje towarzyszą mu Towarzystwo Filomotow i Filaretów oficjame działanie - towarzystwo nocukowe m> spisek prayjadmi, entuaјаат ~> znienawidziony tak jack coci Rosji L toyme orgomizaje ( protesty), hasta portiotycame Youn Sobolewski - wielzied jack wywożą Syberię (kibitki), był tego Tuolai na. Świadkiem, wiącod ze śledztwa, stock obok kościoła, modle dzieci traktowore motyw cierpienia, poświęconr moana dai praykiad a костіснії па soomie" 7 • Porównanie Jamczewskiego olo Napoleone Bonaparte - tortury go amisaczyły. - fizycamie cale wysalach atmient, pozostał dummy. Wasilewski - 2 mi szczony 201 mierze mjośli jego ciato, poiów mamia olo ciała yeausa 260 weis. Wojsko milczy, bo boję się cała mLockończenie opowiadomia Sobolowskiegom ・ofiaia dziecimma - ofiara polskiej młodzieżj -> mieli cale ayce pized sobą, (cierpienie dzień bardziej waiossa luokail', połównanie do ofiary Yeausa - Maryin cierpiela, goly Sym umieral. Im Nie wszyscy Rosjanie są éli algjest caur, immi też jerpię. P Jankowski - 360 wers piosenka Jankowskiego vaywa stwierdzenia. Jesus Maryia. 1 - poolkroślenie ale mie wierzy, de Jeaus i Moliyja spiayjoyą Polak on bluámiocicza pieśm, mie odrzuca wiary, ode mie czuje opieki wsparcia, jest diezyg mewamy - poddał się Feliks 920 weis- piosenka nie traci mocobieji staja się być wesoly, mimo, że -Pęka mu seice Дека L nie amoją świata bez strocchu Me. esjamizm X 20102 enia: • polska odlegia szcze gole role. w dziejach świata - zmarty- ch stanie tak jock chiy stus.. odzyska nic poollegiosí i poprowadzi imme maiodly kontekst history-uzmy nie wsayscy niemcy yoli áli nie moono.. wraucai wsay stkich olo jednego wara" worame ! 2 wątpił reakcja Komioola. w swoją wiaię, ale nie poewala bluśmii imieniz Maryi- stoje w obronie. mimo, de jest daleko od wiory - dekolog optymiam. 11 maobiliz umioia ostatnie ( Comia - 11 dawsze ja wiernie poddomy piacować będe olla cocia będzie pracować ciężko cale ma Mocolzieję że będzie to zemsta olla cocia who palmi -> piaca Będzie cierpliwy, che seby amalazi się ktoś, kto zabije caia Celaya mm > Locbicie cora, cierpliwość, слага, ollugofalowe dzielanie Komioco pieśń - ok 4.70 weis Lemści się mimo wszystko, now wet jośli ma te Gamai piawa boskie Kiwawa demsto na caía pieśm Szaleństwa MAKA Zamienia się zaczyna się 2 mim olziai coś złego V maja improvis a you - woodblestie. Komiad spoglede naświet zodiy profola prorok. Widki kiuka - jest blady molleje, Stabmiz, amienyt, amineyi się z Kiukiem, połównuje siobie do oita, myślirze jest silny, wolny. Rospocz stoi na jego drodze. IMPROWIZAGYA prog gotowanie do wielkiej improwizov: -> częste romantyka walko. Je samym sobę i Walka dobre azien orzel symbol wolnośy 20 przeczenie tego iże myślel, je ja nie będzie wohy - proolog kiuk - symbol cocia, Emilice ( SCONAII WIELK A IMPROWIZACJA motyw Koniad Zalizuca Bogu, żeklamie, że ・jest miloście - stouwia siebie ma równi 2 Bogiem - konfiguiaip & Bogien kocha maród, ale chce nim wiadać. _vważa, 20 tylko somotny całowiek jest - wartościowy. gaidai inmymi, praypisuje sobie moc twórcy Luważa de mediccy, protocy, którzy piszą olla ludzi są gorsi; sądu, io jest silmy •chi usaczęśliwic luola cale cho toz mimmi wlocoai jest skupiony mo sobie, go przestań • jest ponad immymi, myśli że jest mieśmiertelny walizy o marod •bitwa na seica & Bogiem - che iządzić budzkimi olusacami Uważa ide: •mocióol Gerpia Bog popełnia błędy, Bog nie ma vilvi walkow głosy a lewej i calo m> monolog ms ego słowa nie są wstanie poabiliai myśli O 。 jego doszę dobio p.rocwei zmieszanie myśli w głowie - m ▼ ogienicu relada a twoicommi [130 wris] poe ajo tworzona olla Tuolzi nie jest prowakiwa pogarda, pycha non omnis moria - nie wszystle one oolmosi się do Boga ironicamie bunt шовес Вода (księgi! mą₂oliość, a mie miłość psychomachia WZROST NAPIĘCIA с падуша Вода сосем осотаа • coroca borolziej wonosi się a Guntem przeciwko Bogu, nie wierzy że Bógiest dooty popelnia bicoly olla mociool € procwólobodobnie Koniad osłabi, dlatego, że dostał otako epilepsii ✓ SEE NA ILI 수 • wchodzi ksią dz Piotr fue epoce combnty 2 mc uważene, że osoba (choia psychicznie jest wybrana przez Boga. nie 2 wykła wiażliwes, e moyenalnosí... egaorcyzmy, Komiad przewiduje paysałoś;- skok watchień myslia umioio - Księ oz Piet, go ratuje 2 ५ 1 tak mocy pickiefro - argumenty ize nie pozwolid bluamic imienia Maryiii. kocha mociód bunt dla macrod. przea Nowosilcome - sen SCENA IV dem wiejski pool dworer. Ewa wspomina olusze wie âmidu, Konieola, modli się e uwięziomych można je zalicys do, aniołów " - mistycamy robi to olla nocroolu poświęca oloszec PROMETE 12 M ? ~ 7 -> proroctuo bunt przeciwko 1 Bogu olla dobie narodu odniesienie dlo iepilog Komiocol pojowia się tylko we wspomnieni SO NAV Ponie obliczem - prochemi niczem Postoce Ksigola Piotra cela księ ola Piotra - • modli się -pilotyam- uciecation przed problemomi God! - Francia -> jest jak poncjusz piłatı Yeaus = Polska caym że ja jestem pized Twym // ¿mię ir laterdzieści catery" Maryja = Wolność Maryja to womocść stojąca pool kizyżen Polska jak chrystus amount wych starie, ookupienie świeta SCENAVI Diabelli Plabel !!, B.dzebur. Wilno, Waiszowa i dwów to coly a obói rosyjski wywooki się a Lakonu co mood ktorymutia, sowany jest mociód polski Lołnione Pekus, Bows, Moskel - Austria, Presy, Rosja € tego samego Jacek Soplica. dakon Bernardyn on symbolika & Kultury ayolouskiej Adam a -pool postacie Kamio do Mickiewicz wiotział siebie -> Wpływ alych oluchow ma. duszę śpięcego sencetoa • wizjer wielkiego wiadcy, ktorem wsaysay.__ 2012 dros212ą 怎 •wizja grobu i gmicia, strach, podliapque Tobaki € • daske pują diably- - zebianie polowy dusy jogo, aby a powiotem ją umiosi wibrechej - Phe streni wątek mesieniame naidd dźwika kaya ponouncerige -> występowanie poetyki cecha oli ometi Mowosillow - ميمممقة لسفة snu jest mord diabłoni ·siebioriuble- symbol pieniędzy on som stiach таю добле tak naprocwolę nikt mu mie a aadiości, tylkue go nienawidzą spado on aidėka - on tea ma - w sobie strach - pokowuje tocáo te a 2 jest całowiekiem, ktøy się boi -- praca ośmieszenie go goccaymamy się mniej go bai SCENAVII Salon wowisdowski datro calon procwa • toweray stwo pray ola wiach polski potrieci, miochi luote SKLAD STOS UNE ♥ JE LYK kody, ci który oltena wow na - o feraźniesayun wyorocnion Je wou towary stwo stolikowe TEMAT ROZMOW bieraqe sprawy, polityk, zabony, bale, zały, że niema w Warszawie temetyka pow a sma Nowosilcowe, save golnie ta francuski DO 2 ABORCÓW praychylność kariana, podporądkowanie. LITERATURA -> kom wen ja proteska ↓ ośmiese enie go -> fchorostwo, boi się COLTOL wielcy sarkazm Stolot me wysięcić ironia, vomeni praez Plwojmy na to skompę tosion, alemy, generelowie, oficeranje i zasting do glebi!!! ↑ olwie warstwy społecane- kontekst społeczeństwo dobio/aio kontekst history co my mp. Karykatury Hitlera komią - Wysocky: a lase navod jest, jould Coway I wis Rch simma i twardar Suchoc& plug we wos lecz wewnetrnego ognia ← nie mają takiego samegjo dolenia na temet opowindo 0 Cichouskim. Į wniosek Tizeba być Tasem, trzeba umieć se muona.- nejlepsa 100 let sobę rozmocciać wstecz, pochweła now Quezie francuska SCENA VU Balu semotora - Wilo. okiut my beawoogle day sayolery. -ále się odnosi do Pomni Rollinson, ktoia. -jost niewidomą memą iktoia che się _doborzi e synen, lęko żyje syna -chu oma wierzyć wbrew całemu świet, de pomoże on jej dziaku Pelikan Plokter, Bajkou - wspolpraa 2 Nowosilcown opowiadanie proypowilsy! Co moją uświadomić ? Kaia 20 popelnione gidechy - śmierć 4 -> Moygoista -> estreanie 1 07012 Pojowia się Komiad. a tack epilepsii powiniem wziąs: to do seicer pelen pokoy i spokoju księdz wywołuje w nim a Netpienie. Planowed yabice syno. Peni Rollinson. ( - ( droga do pidemizy piosi o modlitne pokony SCENA IX. Moc Dzjondón Problem winy i kay La popémiore grechy spe restenie młodzieży na półno Obned-na widmo Doktora : Bojkowa motyw okiucieństwe Nowosilcom 8 > Doktor poia à enie piorumem- tack jak, Bellacryma - motyw a broomi i kory -> księ olz Piz tr umilia -deio vizuć Spokoj i pokoral - Koays4 joikis cytet Kobieta i GustaR czekaje nor duchar margle I widzą kibithi joidae ma polna prawdopoddomic -a moyduje się town Koniad - Gestar. - mojmo, dai odniesienie dla 11 częsy dlaiocolon "O kobilto! Twoj Kochoreh Abbo amienił ojcow wlare, Albo aming imię store. U Droga do Rosji _mowi oludziach iktory są daleko, mieschong silmi iale nie wiadomo po ktorej są stromil- luo 40 2e__ wsi ek- Tek s te S LAN Przedmieścia stolicy opis, jocolący a daleka zesłonnicy. Petersburg. imo starati i miodaki hrole i mocklad finomsoy, & yue podday in -> miasto -> wielha metropolia I S 2011 marszeth, olony unędnik i wyżyny 9 Do Pray,acial Moskali. • oczekuje oolwagi • saa mujefych, który są prześladowan kojolas treba się ich ростут + różnica społocisture liczne porównanin. olo awierat Licoidę z сати