Wskazówki do pisania e-maili po angielsku
Dokument ten stanowi cenne źródło informacji dla uczniów przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego, szczególnie w zakresie pisania e-maili. Zawiera on szereg przydatnych wskazówek i przykładów, które pomogą uczniom tworzyć bardziej zaawansowane i interesujące wiadomości e-mail.
Vocabulary: Dokument prezentuje zamienniki prostych słów na bardziej zaawansowane odpowiedniki, np. "boring" → "dull", "interesting" → "fascinating", "happy" → "thrilled", "sad" → "miserable".
Highlight: Ważną wskazówką jest rozwijanie każdego z czterech punktów w e-mailu, pisząc około dwóch zdań do każdego. Należy pamiętać o odniesieniu się do punktu oraz jego rozwinięciu.
Example: Zamiast używać prostego słowa "many", można zastosować bardziej zaawansowane "numerous". Podobnie, zamiast "very ugly" lepiej brzmi "hideous".
Dokument zawiera również sugestie dotyczące zastępowania prostych czasowników bardziej wyrafinowanymi odpowiednikami, np. "like" → "be fond of/be keen on", "enjoy" → "indulge in", "hate" → "detest".
Vocabulary: Przedstawione są także bardziej zaawansowane spójniki i przysłówki, takie jak "however" zamiast "but", "as well as" zamiast "and", "slightly" lub "somewhat" zamiast "a bit", "utterly" zamiast "completely".
Example: Przydatne zwroty do maila po angielsku obejmują: "I hope things are going well with you these days" oraz "How are things with you?", które można wykorzystać na początku wiadomości.
Highlight: Dokument podkreśla znaczenie używania bardziej wyrafinowanych wyrażeń czasowych, takich jak "initially" zamiast "at first" czy "eventually" zamiast "finally".
Podsumowując, ten materiał stanowi cenne źródło wiedzy dla uczniów chcących udoskonalić swoje umiejętności pisania e-maili po angielsku, szczególnie w kontekście egzaminu ósmoklasisty. Stosowanie się do tych wskazówek pozwoli na tworzenie bardziej zaawansowanych i interesujących wiadomości e-mail, co może przyczynić się do uzyskania lepszych wyników na egzaminie.